عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

گوگل در IO 2015 از محصول جدیدی با نام Project Vault رونمایی کرده که در واقع نوعی حافظه‌ی microSD است که در دل خود یک کامپیوتر با قابلیت رمزگذاری اطلاعات دارد.


امنیت اطلاعات یکی از مسائل مهم در دنیای امروز محسوب می‌شود، هر روز شاهد هک شدن وب‌سایت و سرویس‌های مختلف آنلاین هستیم و اطلاعات کاربران شرکتی و شخصی همواره در خطر بوده است. امروزه موبایل‌ها کلیه‌ی اطلاعات شخصی کاربر از تصاویر تا جزئیات مربوط به شغل آن‌ها را در خود جای داده‌اند. حال گوگل تصمیم گرفته تا مشکل امنیت اطلاعات کاربران را با یک گجت جدید به نام Project Vault حل کند.

گوگل در حال توسعه‌ی نوع جدیدی از microSD است که ظرفیتی بین ۴ تا ۶۴ گیگابایت دارد و تفاوت اصلی آن با کارت‌های حافظه‌ی فعلی در وجود یک کامپیوتر کوچک در دل آن است. این کامپیوتر به پردازنده‌ی مبتنی بر معماری آرم مجهز شده و روی آن نیز سیستم‌عامل ARTOs نصب شده که در آن تمرکز روی حریم‌خصوصی و امنیت اطلاعات است. این حافظه‌ی میکرو اس‌دی حتی مجهز به یک تراشه‌ی NFC و یک آنتن است که از طریق آن عملیات شناسایی ابزاری که به آن متصل شده، فراهم می‌شود.

این ابزار، آزمایش‌های ابتدایی را پشت سر می‌گذارد و در خود گوگل و برخی دیگر از شرکت‌های انتخاب شده در حال استفاده است. مشخص نیست که این محصول چه زمانی برای کاربران عادی عرضه خواهد شد. گوگل یک کیت توسعه‌ی اختصاصی آن را نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند نیازهای مورد نیاز خود را روی آن‌ها پیاده کنند. در دمویی که گوگل از این حافظه ارائه کرده، اطلاعات مربوط به چت‌های انجام شده کاربر بصورت رمزگذاری شده ذخیره می‌شوند.

حال که امنیت اطلاعات به یکی از موارد پراهمیت و کلیدی برای بسیاری از کاربران بخصوص افراد اهل کسب و کار یا کارمندان سازمان‌های دولتی تبدیل شده است، چنین روش رمزگذاری می‌تواند به امنیت بالاتر اطلاعات کمک کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">