عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

بهینه بودن سرعت سایت روز به روز بیشتر می شود تا حدی که گوگل رسما اعلام کرده است که سرعت سایت یکی از فاکتور های گوگل است. کمتر پیش می آید که گوگل به این صورت فاکتور های خود را رسما اعلام کند اما در بحث سرعت سایت شوخی ندارد.

اگر سرعت لود سایت کند باشد، کاربر ممکن است منتظر لود شدن سایت نباشد و چون نارضایتی کاربر را دارد، گوگل نیز کمتر سایت های کند را در نتایج اول نمایش می دهد

قدم اول، تست کردن سرعت سایت

 قدم اول برای افزایش سرعت سایت های وردپرسی، بررسی آن است. ابتدا باید ببینم اکنون سرعت سایت ما چگونه است و کجای کار هستیم و چه مشکلاتی در سرعت داریم. برای این کار ابزار ها و سایت های زیادی وجود دارند که به ما کمک می کنند سرعت سایت را بسنجیم و حتی دقیقا مشکلات را به ما می گویند تا آن ها را حل کنیم.

کافیست لینک سایت خود را در فیلد مربوطه در سایت تست کننده سرعت قرار دهید و سپس آن سایت به شما یک سری آنالیز، تحلیل و توصیه هایی را ارائه می دهد. به عنوان مثال https://gtmetrix.com/ یکی از ابزار های معروف و مهم تست سرعت سایت می باشد.

پس لینک صفحه را وارد فیلد مشخص شده در جی تی متریکس می کنید و سپس گزینه Analyze را می زنید تا سایت شما را از لحاظ سرعت بررسی کند. پس از بررسی به شما نمره می دهد. در کنار این نمره ها، حجم صفحات، تعداد Request ها، مدت زمان لود و اطلاعات دقیق از مشکلات را نمایش می دهد. این موارد را در تصویر زیر می توانید ببینید.

قدم دوم فعال سازی قابلیت GZIP

GZIP نیز به این معناست که وقتی صفحات و فایل های شما قرار است به سمت مرورگر کاربر فرستاده شود، آن ها را مانند فایل ZIP فشرده ارسال کند و بعد مرورگر آن ها را از حالت فشرده خارج کند

برخی از افزونه های افزایش سرعت وردپرس این امکان را دارند. اما افزونه WordPress Gzip Compression نیز به صورت جداگانه این امکان را اضافه می کند. همچنین می توانید بدون افزونه و از طریق فایل htaccess این امکان را فعال کنید. کافیست کد زیر را در این فایل قرار دهید:

AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript

برای بررسی این که قابلیت GZIP فعال است یا نه،می توانیدازسایت https://www.giftofspeed.com/gzip-test یا https://www.smallseotools.com استفاده کنید.

mohammad firoozian

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">