عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

امروزه با فراگیر شدن گوشی های هوشمند , اغلب شرکت های سرمایه گذار نیز بر روی آن ها تمرکز کرده اند تا بتوانند با ارئه خدماتی هر چه بهتر , کاربران را جذب خود نمایند اما این تمام ماجرا نیست بلکه برخی گروه ها و افرادی هستند که با توجه به خصوصیاتی که دارند می خواهند رخنه ای در بازار پر رنق ایجاد کنند و لذا گفتین است که گوشی هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند چراکه به گفته برخی از کارشناسان آن ها ابر گجت های امروزی هستند و این امر نیز به وضوح دید می شود !

حال این ابر گجت ها مورد هدف هکران قدرتمند قرار گرفته است و ما روزانه شاهد خبر های مبنی بر آن که یک هکر  به تلفن هوشمند یک فرد نفوذ کرده است را می خوانیم ! ولی , راه های مقابله با آن ها کدامند ؟

این مقاله هم در مورد همین است , ما ۷ روش رایج را برگزیدیم تا شما با بهره گیری از آن ها بتوانید از روخداد های ناخوشند جلوگیری کنید :

  • ۱ – هر وقت به اینترنت متصل می شوید آدرس هایی را که می خواهید وارد کنید با پیشخوان   HTTPS  وارد کنید تا بعضی از روش هایی که احتمال هک شدن گوشی شما را می دهد از کار بی افتاد و دسترسی های احتمالی را غیر فعال کند .  اگر  هم برای بررسی ایمیل های خود از مرورگر گوشیتان استفاده می کنید از همین روش بهره گیری کنید چراکه این روش بسیار رایج و اثبات شده است !

    ————

    ۲ – هر وقت پیام های ناشناس و یا ایمیل های نامطلوبی که در آن ها , لینکی درج شده است را مورد استفاده قرار ندهید , زیرا در اکثر وقت ها  مخربان با ارسال یک اکسپلوت و کد مخرب می توانند اسمارت فون و یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند و این بدان دلیل است که شما ایمیل حاوی لینک را مورد استفاده قرار داده اید !

    ————

    ۳ – اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید سعی کنید آن ها را از منابع معتبر دریافت کنید چراکه برخی از همین اپ ها و بازی ها می توانند آغشته به کد های مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی هاد می شوند ! روخداد ها : بازی انگری بردز که یک بازی پرطرفدار می باشد در چند ماه گذشته با ادغامی پیچیده به یک کد مخرب مجهز شد که اگر این بازی بر روی گجت شما اجرا می شد حتما مشکلاتی را به همراه داشت !

    ————

    ۴ – اگر علاقه مند به عکاسی با تلفن هوشمند خود هستید و نمی خواهید که اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر اطلاعات شخصی شما  توسط عکس گرفته شده منتشر شود کافیست گزینه های مربوط به GPS Camera را غیر فعال کنید !

    دلیل این امر این است که وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید, دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط جی پی اس دریافت کرده و ضمیمه تصویر می کند و همچنین برخی اطلاعاتی همچون نام تلفن و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده است نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می شوند ! گفتنی است این اطلاعات زمانی مشخص می شود که تصویر شما بر روی شبکه های اجتماعی منتشر شد است !

    اما اگر شما تصاویری را از قبل گرفته اید و آن ها را در هیچ شبکه ای به اشتراک نگذاشتید , قبل از این کار کافیست با نرم افزار Microsoft Photo Tools تمامی مشخصات شخصی خود را از روی تصویر گرفته شده حذف نمایید و سپس اقدام به اشتراک گذاری کنید !

    ————

    ۵ – بلوتوث و وای فای خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید چراکه امروزه بدون آنکه شما متوجه امری شوید می توانند به تلفن شما نفوذ پیدا کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند !

    ————

    ۶ – با توجه به بروزرسانی هایی که برای سیستم عامل های آندروید , ویندوز فون و iOS منتشر می شود نمونه های مشابهی نیز در حیطه آن ها وارد شده است که برخی از آن ها لباس میش بر تن دارند و در واقعیت گرگی بیش نیستند پس توصیه می شود از بسته های بروزرسانی معتبر و شرکتی برای گجت های خود استفاده کنید !

    ————

    ۷ – یکی از مهمترین امری که باید رعایت و اصول آن را در بر بگیرید آن است که هیچ گاه حساب های بانکی خود را توسط نرم افزار های ناشناس بررسی و یا اقدام به انجام کاری نکنید بلکه از نرم افزار های بانکی مخصوص شعب خود بهره گیری نمایید ! همچنین گفتنی است انجام امور بانکی با تلفن هوشمند توسط مرورگر ها یک اشتباه بسیار بزرگ است چراکه اطلاعات حاکی در حافظه ذخیره شده و یا برای شرکت سازنده مرورگر ارسال می شود !

    در پایان مقاله شایان ذکر است بدانید که شاید این نکات بسیار پیش پا افتاده و یا خیلی دور از ذهن باشند اما توجه کنید امنیت هیچ گاه صد در صد نیست و  جلوگیری از آن هم کار بدی نیست !


mohammad firoozian

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">