عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

شاید این سوال هنگام انتخاب نوع ساختار پارتیشن بندی سیستم تان برای شما هم پیش آمده باشد که اگر در ساختار NTFS باشند بهتر است یا اگر در ساختار FAT32 ؟ کدام یک از امنیت بالاتری برای پارتیشن بندی داده های داخلی  برخوردارند ؟ یا به عبارت دیگر اصلا تفاوت NTFS و FAT32 در چیست؟البته همه ی ما کم و بیش در این مورد اطلاعاتی داریم اما هدف ما از ارائه ی این مطلب بررسی بیشتر آنها بوده است .

whichisthebestfilesystemforaninternalssddatapartition00

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ FAT32 که خلاصه شده ی File Allocation Table  می باشد اولین بار برای ویندوزهای MS-DOS 7.1 و Windows 95 OSR2 در سال ۱۹۹۶ توسط کمپانی مایکروسافت معرفی شد . این ساختار بیشترین حجم فایلی را که می توانست نگهداری کند ۴ گیگا بایت بود . همچنین در آن زمان این ساختار این امکان را به کاربرانش می داد تا بتوانند از FAT16 به ساختار FAT32 بیایند بدون آنکه فایل ها را از دست بدهند . این ساختار از سرعت نسبتا پایین تری برخوردار است و امنیت آن نسبتا کمتر از NTFS است .

NTFS که خلاصه شده ی New Technology File System می باشد اولین بار برای ویندوز های NT توسط مایکروسافت ارائه شد . این ساختار نسبت به ساختارهای قبلی که تا به حال وجود داشته اند مثل HPFS یا FAT از امکانات و ویژگی های بیشتری برخوردار بود . مثلا این نوع ساختار از فایل های metadata پشتیبانی می کند و کنترل امنیت حافظه را برای کاربر قرار می دهد . همچنین حجم مصرف دیسک را به خوبی مدیریت می کند تا کمترین فضا مصرف شود بنابر این واضح است که این فرمت که جدیدترین فرمت ارائه شده تا حال حاضر است از عملکرد بهتری برای استفاده ی کاربر برخوردار است .

فرمت FAT32 نسبت به NTFS برای فایل های سیستم از امنیت کمتری برخوردار است و این به دلیل این است که فرمت FAT32 عمل journaling را انجام نمی دهد . عمل Journaling  به این معناست که اگر در حین رایت کردن داده ها اگر به طور تصادفی منبع برق دستگاه شما قطع شود و سیستم خاموش شود شما آن داده ها را از دست خواهید داد . البته در NTFS هم این مشکل وجود دارد اما این ساختار بعد از قطع شدن برق و خاموش شدن دستگاه به آخرین مرحله از جایی که قرار داشته بر می گردد و این باعث می شود تا لااقل بخشی از اطلاعات برای شما باقی بماند .

F02tk01

ساختار NTFS به حد و اندارزه ی کافی عملیات نوشتن را برای SSD انجام نمی دهد از طرفی FAT32 هم از امنیت کمی برای داده ها برخوردار است و عملکرد ضعیف تری به نسبت NTFS دارد .

درFAT32 احتمال بیشتری برای از دست دادن فایل های سیستم وجود دارد .

این موضوع را همیشه در نظر داشته باشید که هیچ فایل سیستمی در دنیا وجود ندارد که بتواند از سخت افزار شما در مقابل آسیب ها محافظت کند یا از فایل های شما با امنیت بسیار بالایی نگهداری کند . شما فایل هایتان را با هر ساختاری که ذخیره کنید اگر فقط همان یک کپی را از آن داشته باشید در صورت آسیب رسیدن به آن داده های شما دیگر باز نخواهند گشت پس مواظب باشید .

و در آخر اگر می خواهید بدانید در کدام ساختار فایل بک آپ داده ها بهتر در اختیار تان قرار خواهد گرفت باید به شما بگوییم که در هر ساختاری که باشند تا زمانی که شما یک نسخه از بک آپ داده هایتان را در یک حافظه ی دیگر ذخیره نکرده باشید ، هیچ بک آپی به دست شما نخواهد رسید .

اما اگر می خواهید بدانید کدام یک برای نگهداری داده های مهم بهتر است NTFS به مراتب امن تر است .

mohammad firoozian

fat32

format

ntfs

هارد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">