عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

AndersSteveLukeInsideTSGenerics_960

در حال حاضر زبان‌های برنامه نویسی مختلف بیش از قبل به کار برنامه نویسان می‌آیند، زیرا تا چند سال پیش استفاده از اپلیکیشن‌ها تا این حد فراگیر نشده بود. از زمان ارائه زبان‌های برنامه نویسی قدرتمندی مانند زبان دلفی و جاوا، شرکت مایکروسافت در جدال با شرکت جاوا به دنبال ایجاد زبان کاملی بود که کم کم این زبان را از میان بردارد.

بسیاری از افراد می‌گویند که به همین دلیل هم زبان C#، را ایجاد کرد. در چارچوب زبان‌های دات‌نت، زبان سی‌شارپ نقشی محوری دارد و بیشتر برنامه نویسان فعلی از این زبان استفاده می‌کنند.

در اکتبر سال ۲۰۰۱، انجمن تولیدکنندگان رایانه در اروپا، زبان سی‌شارپ را به عنوان یک استاندارد پذیرفت و این زبان در ابتدا توسط شرکت مایکروسافت به عنوان بخش اصلی از چارچوب دات‌نت پیاده‌سازی شد و بعد از مدت بسیار کوتاهی توسط شرکت‌های مطرحی چون هیولیت پیکارد، اینتل و خود مایکروسافت برای استاندارد سازی پیشنهاد شد.

این زبان براساس مدرن بودن، سادگی و همه منظوره بودن ساخته شده است.

مایکروسافت برای طراحی و پیاده‌سازی این زبان از آقای آندرس هلسبرگ Anders Hejlsberg، کمک گرفت. او متولد دسامبر سال ۱۹۶۰ میلادی است و بسیاری از زبان‌های معروف و محبوبی که برای تمام برنامه‌نویسان شناخته شده هستند، توسط او طراحی و پیاده‌سازی شده است. از جمله این زبان‌ها می‌توان به توربو پاسکال، زبان محبوب دلفی و در نهایت به سی شارپ اشاره کرد.

اکنون هم هلسبرگ همچنان در شرکت مایکروسافت مشغول به کار است و سرپرستی تیم طراحان زبان برنامه نویسی سی شارپ را بر عهده دارد.

سی شارپ در ابتدا COOL نام داشت که مخفف کلمات C Object Oriented Language، بود اما در سال ۲۰۰۰ به سی شارپ تغییر نام پیدا کرد. مجله Simple Talk، هر چند وقت یک بار به معرفی افرادی که در به ثمر رسیدن فناوری‌های مایکروسافت نقش داشته‌اند، می‌پردازد.

چند وقت قبل مجله Simple Talk، مصاحبه‌ای را با آندرس هلسبرگ به عنوان معمار و طراح اصلی زبان سی‌شارپ انجام داد. متن کامل این مصاحبه را در سایت www.simple-talk.com  می‌توانید، مطالعه کنید.

چرا سی‌شارپ را با این نام انتخاب کرده‌اید، نام اصلی آن COOL، بود. در میان افراد شایعه شده بود که فقط به خاطر این‌که جذاب به نظر برسد نام آن را عوض کرده‌اند. دلیل اصلی آن چه بود؟

بله نام ابتدایی آن COOL بود و این تنها به این خاطر بود که زبان سی‌شارپ پایه آن زبان سی است که شی‌گرا باشد. ما این نام را در همان ابتدا انتخاب کردیم تا محصولی که در حال شکل‌گیری است بدون نام نباشد و تصمیم داشتیم که سر فرصتی مناسب نام دیگری برای آن انتخاب کنیم. به خاطر همین در انتهای کار جلسه‌ای گذاشتیم تا نام مناسبی انتخاب کنیم ولی همه این اعتقاد را داشتند که واژه C، در نامی که قرار است انتخاب شود، حتما وجود داشته باشد. نام‌هایی چون e-C، Safe C، C-square، C-cube، C-star، C-prime و C# در آن جلسه به عنوان کاندید انتخاب شدند که در نهایت C#، رای آورد.

شما برنامه‌های آزمایشی کوچک را هم با سی‌شارپ می‌نویسید؟

بله برای من زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ از هر زبان دیگری جذاب‌تر است و تمرین‌ها و آزمایش‌های کوچکم را با آن انجام می‌دهم.

در مورد نوع جدید دینامیک در نسخه آخر سی شارپ چه فکر می‌کنید؟ آیا با این تغییر اثر چشم‌گیری را در میزان کارایی و قابلیت اطمینان برنامه‌های کاربردی شاهد خواهیم بود؟

نوع دینامیک در سی‌شارپ نسخه آخر قابلیت بسیار آسانی است که به شما این امکان را می‌دهد، با هر چه که نوع استاتیک دات‌نت در اختیار شما قرار نمی‌دهد، ارتباط برقرار کنید. به طور مثال آبجکت مدل جاوا اسکریپت و اچ‌تی‌ام‌ال و اشیایی از زبان‌های پویایی چون Ruby و Python یا سرویس‌های مبتنی بر Rest وب از این دسته امکانات هستند که با اضافه شدن نوع دینامیک در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌گیرد. به نظر من نسخه آخر زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ به شکل بسیار موفقی دو نوع برنامه‌نویسی به صورت استاتیک و دینامیک را در کنار یکدیگر دارد، استفاده از این دو نوع در یک زبان برای همه جالب خواهد بود.

پلتفورم جاوا تا به حال ثابت کرده است که در مواردی مانند ایمنی داده‌ها و یا اداره کردن استثناها بی‌نظیر عمل می‌کند. در این رابطه سی‌شارپ هم مثل آن عمل کرده است؟

در حقیقت سی‌شارپ تاثیر گرفته از زبان‌های جاوا، سی‌پلاس‌پلاس و دلفی است. شاید بتوان گفت که از نظر شکل ظاهری متفاوت بوده است اما در اصل با همان ساختار شکل گرفته است، اما اکنون تغییراتی را در آن خواهید دید که به تفاوت اصلی آن با جاوا یا دیگر زبان‌ها پی خواهید برد.


نظرات (۴)

Ԝhat i don't underѕtood is in reality how you're not actually a lot more
neatly-liked than you may be right now. You are very intelliɡent.
Yoս recognize tһus siɡnificantly in relɑtion to this topic, produced me personally beⅼieve it
from so many various angles. Its like men and women aren't fascinated except it's something to
do with Lady gaga! Your peгsonal ѕtuffs nice.

Always maintain it up!
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۰۵:۱۶ tennessee finesse shirt
Don't go additional! All of us face adversity in our lives.
hello there and thank you for your information – I've
definitely picked up something new from right here. I did however expertise several technical issues
using this site, as I experienced to reload the website many times previous to
I could get it to load correctly. I had been wondering if your web hosting is OK?
Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google
and can damage your quality score if advertising and
marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my email and could
look out for a lot more of your respective exciting content.
Make sure you update this again soon.
Нey There. I found youг blog usіng msn.
This is a very well written articlе. I'll be sure to bookmark іt and come back to read more of your useful information. Thanks for the poѕt.
I will certainly comeЬack.
پاسخ:
tanks

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">