عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید
راهی برای بهتر رنگ دادن زعفران

برای این که زعفران شما بهتر رنگ بدهد می توانید از روش زیر کمک بگیرید: درون یک استکان کوچک به مقدار مورد نیاز زعفران ساییده ریخته 2 قاشق غذاخوری آب جوش به آن اضافه کنید. بعد از این که برنج را آبکش کردید و داخل قابلمه ریختید استکان حاوی آب و زعفران را در برنج فرو ببرید. با دم کشیدن برنج زعفران هم دم می کشد و بهتر رنگ می دهد.

درخشان کردن موها با دستوری شگفت انگیز

شما می‌توانید از روش‌های کاملا طبیعی برای درخشان کردن موهای تان استفاده کنید. باید یاد بگیرید که چگونه از مواد طبیعی داخل خانه بتوانید استفاده درست و بهینه کنید.
 استفاده از چای بابونه
۱. یک عدد چای کیسه‌ای بابونه را دم کنید برای این کار از سه تا چهار لیوان آب برای جوش آوردن چای بابونه استفاده کنید. بعد از دم کشیدن چای بابونه صبر کنید تا خنک شود. توجه داشته باشید که چای دم کشیده گرم نباشد. همین که دست تان دمای آن را تحمل می‌کند، کافی است چون قرار است این مایع روی پوست سرتان ریخته شود.
۲. وقتی چای بابونه خنک شد آن را به آرامی روی موهای تان بریزید به نحوی که تمام موی سر شما به این محلول آغشته شود.
شما می‌توانید این محلول را در نواحی خاصی از سرتان یا روی رشته ای از موهای تان  که دوست دارید درخشان و بهتر دیده شود، بریزید. این کار بستگی به خودتان دارد.
۳. بعد از این که موهای تان  به چای بابونه آغشته شد. برای تأثیر گذاشتن آن روی موهای تان  زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و اجازه دهید تا موهای‌تان زیر نور خورشید خشک شود. زمان دقیقی برای نشستن زیر نور خورشید وجود ندارد. بسته به میزان تحمل تان هر چه قدر بیشتر بنشینید بهتر است.
۴. در این مرحله موهای خود را به خوبی و بدون شوینده بشویید، به نحوی که هیچ اثری از چای بابونه روی آن باقی نماند. بعد از خشک شدن موها شما اثراتی از درخشندگی را روی موهای تان  مشاهده خواهید کرد.
۵. اگر مراحل بالا را تکرار کنید به مرور زمان نتیجه بهتری از این روش خواهید گرفت.

نشانه های اصلی کمبود آب بدن

کمبود آب، سلامت بدن را به خطر می اندازد و می تواند به لخته شدن خون منجر شود. گفته می شود کم آبی یکی از دلایل صرع محسوب می شود.
نتایج بررسی ها نشان می دهد، کمبود آب حتی به میزان کم، باعث کاهش انرژی و بدخلقی می شود. به همین علت باید آب کافی مصرف کرد و کم آبی بدن را به موقع تشخیص داد اما علایم کم آبی بدن، همیشه تشنگی و خستگی مفرط نیست. علایم دیگری نیز وجود دارد که کمتر شناخته شده است.
به گزارش آفتاب؛ هوس کردن شیرینی، بروز سردرد، تب و لرز،گرفتگی عضلات، خشکی پوست و بوی نامطبوع دهان از علایم دیگر کمبود آب در بدن است.
آزمایشی برای تشخیص کم آبی بدن
پوست پشت دست را با دو انگشت به اندازه نیم تا یک سانتی متر به سمت خود بکشید و رها کنید. باید در عرض چند ثانیه پوست به جای خود برگردد. بازگشت کند پوست به جای خود نشانه کم آبی است.
اگر بدن آب کافی داشته باشد، رنگ ادرار شفاف است. زرد یا نارنجی بودن ادرار نوعی اخطار است.

نان جو سبوس دار باعث کاهش قند و فشار خون می‌شود
فیبر موجود در نان جو سبوس دار برای کاهش قند خون، فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسیرید مفید است و باعث افزایش HDL می شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محمد‌علی زارعیان دستیار تخصصی طب سنتی درباره نان جو و خواص متعدد آن اظهار کرد: فیبر موجود در نان جو سبوس دار برای کاهش قند خون، فشار خون، کلسترول و تری گلیسیرید  مفید است و باعث افزایش HDL می شود.مصرف سوپ جو بدون رشته حاوی مقداری زیره، باعث افزایش شیر مادر در دوران شیردهی خواهد شد. همچنین نان جو با به تأخیر انداختن روند تخلیه معده، باعث توازن قند خون، تعادل ترشح انسولین و افزایش احساس سیری می‌شود و برای کاهش اشتها و کاهش وزن مفید است.
 نتایج مطالعات نشان می دهد، رژیم غذایی با قندهای ساده و چربی پایین نیز در افزایش چربی خون (تری‌گلیسیرید ) نقش مؤثری دارد.افزایش مصرف غذاهای لطیف و خون‌ساز مثل زرده تخم‌مرغ عسلی، آبگوشت گوسفند بدون ‌چربی، شیره انگور و مربای هویج در روزهای نزدیک به قاعدگی و روزهای خون ریزی برای حفظ سلامت زنان ضروری است.
اگر افراد در سنین کودکی تحرک و ورزش کافی نداشته باشند، در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر از دیگران با خطر بروز مشکلات روانی مثل اضطراب و افسردگی روبه‌رو خواهند شد. همچنین افراد در دوره میان سالی باید مصرف غذاهای مولد سودا مثل غذاهای حاوی گوشت گاو یا عدس یا کلم را تا حد امکان کاهش دهند تا از بیماری‌های سوداوی در امان بمانند.این دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: مصرف مداوم آب میوه‌ها به ویژه آب میوه‌های حاوی قند بالا، از عوامل بروز اسهال مزمن در کودکان است.
mohammad firoozian

آموزش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">