عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید
اگر دوست دارید عکس‌های با کیفیت و فایل‌های حجیم 4K را با سرعت بسیار بالا با دوستان‌تان به‌اشتراک بگذارید می‌توانید همین حالا از یک اپ جدید به‌نام پی‌باکس استفاده کنید. این اپ نسبت به تمام پلتفرم‌های دیگر از جمله تلگرام سرعت بالاتری دارد.

هر کدام از ما بر اساس دلایل و نیازهای‌مان یک اپلیکیشن پیام‌رسان را به‌عنوان اپ محبوب خود انتخاب می‌کنیم. ولی وقتی پای اشتراک‌گذاری فایل‌های خیلی بزرگ به‌میان می‌آید، تعداد بسیار کمی از این اپ‌ها قادر به‌انجام آن هستند.

معمولا، اپ‌های پیام‌رسان اندازه فایل‌ها را کوچک می‌کنند یعنی این‌که خروجی کار به‌اندازه نسخه اصلی با کیفیت نیست. اگر به‌دنبال ارسال یک فایل حجیم هستید بهترین انتخاب اپ پیام‌رسان "پی‌باکس" (Pibox) است.

سریع‌تر از تلگرام: با پی‌باکس فایل‌های حجیم را با سرعت بالا به‌اشتراک بگذارید

پی‌باکس چیست؟

همان‌طور که گفته شد، پی‌باکس یک اپ پیام‌رسان است که دارای قدرت بسیار زیاد برای اشتراک‌گذاری فایل است. با استاده از این برنامه، می‌توانید با دوستان و افراد خانواده به دو طریق خصوصی یا در گروه‌های چت گفتگو کنید. در حال حاضر، پی‌باکس در قالب "اپ وب" و "اپ آندروید" در دسترس است و به‌زودی نسخه مخصوص iOS هم منتشر می‌شود.

در نسخه وب این اپلیکیشن دو تب اصلی قرار دارد: تب "چت" که شامل تاریخچه چت و مخاطبان شماست، و تب "باکس" که تمام فایل‌های شما در آن ذخیره شده است. فایل شما چه عکس باشد چه ویدیو، می‌توانید آن‌را داخل باکس یا مستقیما داخل محیط چت آپلود کنید.

علاوه بر این، با ارسال فایل‌های باکس به دوستان‌تان می‌توانید به آن‌ها اجازه دسترسی به فایل‌ها را بدهید.

ویژگی اشتراک‌گذاری فایل به چه شکلی کار می‌کند؟

با استفاده از پی‌باکس، می‌توانید ویدیوهای 4K و حتی عکس‌های RAW را به‌اشتراک بگذارید بدون آن‌که ذره‌ای از کیفیت آن‌ها کاسته شود. در محیط چت، هر عکس یا ویدیویی که داخل باکس وجود دارد را انتخاب کنید یا این‌که مستقیما از پی‌سی یا گوشی آپلود کنید. روش دیگر، درگ اند دراپ است. فایلی که قصد ارسال‌اش را دارید بگیرید و برای آغاز اشتراک‌گذاری آن‌را به محل موردنظرتان بکشید. برای مشاهده تمام آیتم‌های اشتراک‌گذاری شده به مود Files سوییچ و سپس به قسمت Files History بروید.

در این اپ به‌منظور ارسال فایل دو حالت در ارتباط با کیفیت وجود دارد: اچ‌دی و غیر اچ‌دی. زمانی‌که می‌خواهید فایل را با بالاترین کیفیت ارسال کنید از مود اچ‌دی و زمانی‌که ارتباط اینترنت ضعیف است و یا کیفیت از اولویت بالایی برخوردار نیست از مود غیر اچ‌دی استفاده کنید.

یکی از امکانات جالب این اپلیکیشن امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها با کاربرانی است که هنوز از پی‌باکس استفاده نمی‌کنند. به‌این حالت Public Chat/Files گفته می‌شود. زمانی‌که چت عمومی می‌سازید یک لینک به شما داده می‌شود. کافی است این لینک را با دوستان‌تان به‌اشتراک بگذارید تا هم به چت و هم به فایل‌ها دسترسی داشته باشند.

این اپ از چه فایل‌هایی پیشتیبانی می‌کند؟

تقریبا تمام فرمت‌های مهم توسط این اپ پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، پی‌باکس مدعی است که سرعت آپلود و دانلود در این برنامه از هر پلتفرم دیگری مانند تلگرام یا حتی دراپ‌باکس سریع‌تر است.

چه مقدار فضا برای ذخیره فایل‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؟

با توجه به این‌که کیفیت فایل‌های اصلی بعد از ارسال هم تغییری نمی‌کند باید فضای ذخیره‌سازی نسبتا بزرگی در اختیار کاربران باشد. به‌همین منظور، فضای ذخیره‌سازی کلاود به‌صورت رایگان به کاربران این اپ ارائه می‌شود تا فایل‌های خود را مدیریت و سینک کنند.

بعد از ثبت‌نام اولیه، 3 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اگر دوستان‌تان را به‌این اپ دعوت کنید می‌توانید تا 1 ترابایت فضا دریافت کنید. با معرفی هر عضو جدید 3.14 گیگابایت به‌رایگان در اختیارتان گذاشته می‌شود.

از نقطه ضعف‌های این برنامه می‌توان به نبود بوکمارک در مرورگر، دعوت دوستان تنها از طریق شماره تماس و عدم وجود یک فولدر مشخص در دسکتاپ برای چت‌ها و فایل‌های دریافتی اشاره کرد.

mohammad firoozian

پی باکس

نظرات (۱)

خیلی خوبه واقعا :)
پاسخ:
ممنونم
خوشحالم مطلب مفید گذاشتم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">