عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که عکاسان از آن رنج میبرند، به وجود آمدن انعکاس های ناخواسته در هنگام عکاسی است.این پدیده زمانی به وقوع می پیوندد که در بین دوربین و سوژه عکاسی، پنجره ای شیشه ای وجود داشته باشد. انعکاس عکاس در پنجره، مزاحمی است که همه ما تا به حال با آن برخورد داشته ایم.

 به تازگی  شرکت گوگل و ام آی تی ،تمرکز خود را بر روی رفع این مشکل گذاشته اند. محققان این دو شرکت الگوریتمی را توسعه داده اند که می تواند با استفاده از فریم های یک ویدئوی کوتاه ،این انعکاس ها را از بین ببرد و تصویر سوژه مورد نظر و تصویر انعکاس پشت دوربین را به دو عکس مستقل از یک دیگر تبدیل کند.

mit-reflection-free-photos

این الگوریتم کاربردهای زیادی دارد، برای مثال می توانید تصویر قطرات باران و یا فنس های توری مانند فلزی را از تصویر خود جدا کنید. با این الگوریتم شما قادر خواهید بود در هر شرایطی تصاویری بدون هرگونه انعکاس را ثبت کنید. در آینده ای نزدیک این احتمال وجود دارد که شاهد قرار گرفتن این تکنولوژی بر روی همه دوربین ها و تلفن های همراه باشیم. نکته جالبی که در مورد این تکنولوژِی وجود دارد این است که می تواند تصویر انعکاس یافته را با کیفیت واقعی آن در پشت دوربین ثبت کند، این به این معناست که می توانید مثلا در هواپیما از درون انعکاس خود در پنجره ،یک عکس با کیفیت برای صفحه اینستاگرام خود به ثبت برسانید بدون اینکه مزاحمتی برای دیگران ایجاد کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">