عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید
واکنش ها به عکس های یادگاری حاشیه ساز مجلس، تند بود
موج انتقاد ها از «سلفی حقارت»
ادیب- تلاش ها و ژست های عجیب و غریب تعدادی از نمایندگان مجلس برای چند عکس سلفی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سپس دادن یک تلفن همراه به قشقاوی معاون وزیر امور خارجه برای گرفتن یک عکس یادگاری دسته جمعی؛ اتفاقی بود که پس از پایان رسمی مراسم تحلیف رئیس جمهور در بهارستان رخ داد و هنوز به ساعت نکشیده واکنش های تند به آن  فضای مجازی را پر کرد کاربرانی که با هشتگ های «#سلفی_تحقیر، #سلفی_موگرینی و #سلفی_حقارت» به این موضوع واکنش منفی نشان دادند، چهره ها و سیاست مداران را هم وادار به موضع گیری کردند.  
آشنا: مشکل بعضی نمایندگان "فرهنگی" است
حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور از اولین چهره های سیاسی بود که در کانال خود نوشت: «مشکل سیاسی نیست، فرهنگی است. ای کاش با تک تک نمایندگان محترم حاضر در آن تصویر سلفی، مصاحبه ای عمیق گرفته شود.» صادق خرازی موسس حزب ندای ایرانیان هم با انتشار تصویر مربوطه در اینستاگرامش نوشت: ای‌ کاش مجلس یک واحد آموزش پروتکل رفتار و اخلاق جمعی برای نمایندگان محترم تدارک می‌دید. حمید رسایی نماینده سابق مجلس دیگر چهره ای بود که تصویر سلفی نمایندگان با موگرینی را حقارت آمیزترین صحنه ای توصیف کرد که در طول دوران نمایندگی اش دیده است.
عذرخواهی یکی از نمایندگان 
آتش واکنش ها به حدی سنگین بود که فرج‌ ا... رجبی، نماینده مردم شیراز و یکی از چهره های اصلی حاضر در تصاویر را به عذرخواهی واداشت. وی با بیان این که این عکس در فضای غیررسمی گرفته شده و ما در حال شوخی با دیگر نماینده ها بودیم، تأکید کرد: وظیفه خود می‌دانم از آنچه ناقض شأن نمایندگی مردم است، عمیقا ابراز تاسف و عذرخواهی کنم. در دیگر سو بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه با اشاره به این عذرخواهی تصریح کرد: پرداختن به این مسئله و ادامه‌ دادن آن ضرورتی ندارد.
این اظهارنظر نعمتی هم واکنش سایت مشرق نیوز را در بر داشت که تصریح می کرد: «وقتی رئیس مجلس سکوت می‌کند باید هم سخنگو از جایگاه طلبکار با مردم و افکار عمومی برخورد کند.» عصر ایران هم در گزارشی انتقادی علیه این دسته از نمایندگان نوشت: «آنچه در مجلس گذشت، ریشه هایی فراتر از پارلمان دارد؛ تا ایران تعامل متعارفی با جهان نداشته باشد اوضاع همین خواهد بود که هست. در تأیید این سخن می توان به اندک شهرهای توریستی ایران مانند اصفهان اشاره کرد که به دلیل کثرت توریست های خارجی، رفتار مردم این شهرها با خارجی ها، کاملاً معمولی است.»
ادعای برخی کانال های تلگرامی درباره هویت سلفی بگیران
برخی کانال های تلگرامی از جمله کانال انتخاب درباره هویت نمایندگان سلفی بگیر یا حاضر در تصویر مدعی شدند که 10 نماینده  از فراکسیون امید، دو نماینده  از فراکسیون مستقلین و5 نماینده هم از  فراکسیون اصولگرایان  بودند. محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره این تصویر و حواشی آن گفت: اگر شکایتی از سوی نمایندگان در این زمینه به هیئت ارجاع شود، آن را بررسی می‌کنیم. به گفته او این موضوع احتمالاً سه‌شنبه [فردا] در مجلس مطرح و بررسی می شود.
از انتقاد فرزند شهید همت تا«  ژوله» 
در بین چهره های سرشناس فضای مجازی، فرزند شهید همت در صفحه شخصی خود با ابراز تأسف از این اتفاق نوشت: چپ و راست‌اش به کنار، اینها نماینده کدام ملت هستند؟ ملتی که شرف‌اش را از رگ‌های بریده شهدا به دست آورده است؟! محسن مهدیان در کانال تلگرامی خود به انتشار تصاویر عطش بعضی نمایندگان مجلس برای گرفتن عکس سلفی و یادگاری با موگرینی واکنش نشان داده و آن را حقارت‌آمیز و ناشی از خود‌کم‌پنداری خواند. همان طور که انتظار می رفت چهره های مطرح فضای مجازی هم وارد قضیه شدند؛ المیرا شریفی مقدم مجری شبکه خبر هم با کنایه نوشت: «به خاطر همین کاراست که شهر را موقع آمدن خارجی ها تعطیل می کنند!» صفحه منتسب به مهناز افشار هم تصریح کرد: اصالت وفرهنگ نه به مقام است و منصب. رشیدپور مجری تلویزیون هم در برنامه صبحگاهی خود گفت: دیدن تصاویر مجلس حال خوبی به ما نداد. بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون هم به شوخی پرسید: «اگه ایوانکا ترامپ اومده بود چی میشد؟!» امیر مهدی ژوله نویسنده طنز در واکنشی نوشت «وقتی موگرینی برگردد یکی یکی قفل تحریم ها را با دندان باز می کند!»در عین حال بخش هایی ازنوشته ژوله چنان تند و به زعم برخی بی ادبانه بود که خود واکنش هایی را برانگیخت .
مقایسه رفتار نمایندگان با برخورد قاطعانه امام خمینی با وزیر خارجه شوروی
کاربران فضای مجازی نیز در واکنش ها و هشتگ های خود از این موضوع ابراز تأسف کردند. برخی موضوع را به برجام ربط دادند؛ از جمله کاربری نوشت: «‏باید تاسف خورد برای نماینده مجلسی که برای عکس گرفتن با مسئول اروپایی این چنین لب و لوچه و گردن و کمر خود را کج می کند! با نقض برجام چه خواهند کرد؟»کاربر دیگری نوشت :گفتن معادل فارسی #سلفی میشه #خویش‌انداز دیگه نگفتن خودتو به هر وضعی بنداز.»گروهی از کاربران هم این رفتار نمایندگان مجلس را با برخورد عزتمندانه امام خمینی (ره) با وزیر خارجه شوروی در 29 سال پیش مقایسه کردند.
برخورد طنز هم مثل همیشه پای ثابت این واکنش ها بود. کاربری نوشت: «طرف نماینده پارلمان ماست واسه یه سلفی با موگرینی ۲۸ تا مفصل بدنش رو خم کرده، اونوقت میگن مردم چرا دور پلاسکو جمع میشن!» اکانت دکتر سلام  در توئیتر  با توجه به حضور کواکبیان در گوشه تصویر مربوط به سلفی نمایندگان با موگرینی نوشت :«کواکبیان: در فصل نقض #برجام، عاشقان برجام، با آفریننده برجام دارن #سلفی میگیرن!» برخی دیگر هم با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت از این اتفاق ابراز ناراحتی کردند. کاربری دراین زمینه نوشت: «مدرس و شیخ فضل ا... کجای مجلس نشسته و گریه می کنند؟!» برخی هم با اشاره به عبارات امام خمینی و رهبر انقلاب درباره شأن و جایگاه مجلس از این موضوع انتقاد کردند. کاربری دراین باره نوشت: از این ها نه از خودمون باید دلخور باشیم که چه کسانی را نمایندگان ملت کرده ایم! کاربران دیگری هم با انتقاد از رفتار نمایندگان حاضر در عکس ها، از شیوه رأی دادن به شکل لیستی و تأیید کامل یک لیست توسط برخی جریان ها و افراد انتقاد کردند. کاربر دیگری نوشت :«همه از نمایندگان انتقاد می کنند در #سلفی با #موگرینی ، اما به قول یک همکار #قشقاوی تو دیگه چرا؟! جناب #دیپلمات تراز اول مملکت!!!؟؟»
یک دیدگاه متفاوت
 در این میان اکبرقاسمی، سفیرپیشین در اوکراین و مصر در یادداشتی در دیپلماسی ایرانی نوشت : به طور منطقی اینک زمان  تمرکز بر آثار و نتایج گسترده ای از حضور نسبتا خیلی خوب مقامات و هیئت های خارجی در مراسم تحلیف دوره دوازدهم رئیس جمهوری اسلامی ایران در محل  مجلس شورای اسلامی که مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفته به عنوان مکان و تجلی گاه دموکراسی های مردم سالار بوده است و ضرورت دارد با پردازش و تحلیل متنوع پیرامون نتایج و آثار دیپلماسی تحلیف  بر جایگاه بازیگری غیرقابل اغماض و فعال ایران در صحنه بین المللی و منطقه ای مورد امعان نظر و مداقه قرارگیرد. نه اینکه با پردازش های غیرضروری و جانبی(صرف نظر از قضاوت موضوعی  پیرامون  سلفی گیری که بخش های ذی ربط آن را به طور معقول  بررسی می کنند)  خوراک لازم را برای افزایش بهره برداری منفی خصوم خود مهیا سازیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">