عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک ( I T ).
امیدوارم مطالب مورد استفاده و مفیدباشد.
نظرات وپیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشتر خواهد بود منتظر نظرات وپیشنهاد ویا انتقاد شما همیشه هستم.
درباکس ذیل می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید


good-seating-gesture

هرکسی که ساعات طولانی را به کار دفتری و نشستن پشت میز و صندلی گذرانده باشد میداند که سالم ماندن در این موقعیت شغلی یک چالش بزرگ است. شاید در نگاه اول کار کردن در حالتی که بر روی یک صندلی نرم نشسته باشید بسیار راحت جلوه کند، اما بدانید که این شرایط کاری باعث بسیار از مشکلات جسمی می شود. مشکلاتی از قبیل: ضعف چشم، ناهنجاری در فرم ایستادن، کمر درد و بسیاری از مشکلات بهداشتی.

بسیاری از ما، تکنولوژی را باعث این سبک، کارهای دفتری می دانیم اما باید بدانید تکنولوژی می تواند به این دست از افراد که سلامت خود را در محیط کار، در خطر می بینند کمک کند.

امروزه شاهد حضور گسترده تکنولوژی در عرصه سلامت می باشیم. به عنوان مثال می توان به مچ بندهای ورزشی که بسیار هم فراگیر شده است اشاره کرد.

در زمینه سلامت محیط کار، نرم افزارها و گدجت های زیادی طراحی شده اند که غالبا برای سه هدف برنامه ریزی شده اند. در اینجا با کارآمدترین این تکنولوژی ها برای هر هدف آشنا می شویم.

۱- بر طرف کننده خستگی چشم

F.lux نرم افزاری است که نور صفحه نمایش شما را در طول روز با توجه به میزان نور محیط تغییر می دهد. با این نرم افزار در هنگام روز طیف کاملی از نور را خواهید داشت و در هنگام شب تنها طیف های گرم نشان داده می شود.

Awareness نرم افزاری است که در حین کار به شما بازی هایی را پیشنهاد می دهد که با انجام دادن آنها کمی از خستگی چشمانتان بکاهید.

EVO .این نرم افزار زمان استراحت را با بوقی بلند اعلام می کند و به طور موقت صفحه نمایش شما را سیاه می کند تا مجبور شوید استراحت کنید. همچنین در طی استراحت به شما ورزشهایی را برای چشم توصیه میکند. این نرم افزار قابل شخصی سازی است ولی به صورت پیش فرض هر ۲۰ دقیقه به شما ۲۰ ثانیه استراحت می دهد.

Eyelo  زمان استراحت را به شما گوش زد می کند و با کم کردن نور صفحه نمایش و توصیه حرکات چشمی، خستگی چشم های شما را بر طرف می کند.در بعضی مواقع برای استراحت های طولانی تر صفحه نمایش شما را غیر فعال می کند.

۲- اصلاح کننده طریقه نشستن

Lumo Lift یک سنسور کوچک است که بر روی شانه شما نصب می شود و حرکات بدن شما را دنبال می کند و به شما کمک می کند که صاف بنشینید. اگر از وضعیت مناسب خارج شوید این سنسور با ویبره به شما هشدار می دهد.

lumo3

UpRight یک میله عمودی است که به قسمت پشت بدن شما متصل میشود و وقتی از حالت مناسب خارج شوید با لرزش کوچکی شما را متوجه می سازد.

upright

MacBreakZ  نرم افزاری است که با توصیه حرکت هایی باعث پیشگیری از درد در ناحیه گردن و کمر میشود. این نرم افزار حالت دیگری هم دارد که با توصیه حرکاتی دردهای شما را تسکین می بخشد.

Posture Man Pat با استفاده از دوربین وبکم، ارتفاع سر شما را اندازه گیری میکند و اگر سر خود را خم کنید به شما هشدار می دهد.

۳- به حرکت در آوردن شما

Big Stretch Reminder  به شما یادآوری می کند که حرکات کششی انجام دهید. البته حرکاتی که این نرم افزار معرفی می کند طوری طراحی شده اند که به طور نشسته بر روی صندلی انجام گیرند.

Moveنام نرم افزاری است که بیش از ۳۰۰ حرکت ورزشی را به شما معرفی میکند. البته این نرم افزار توضیح کاملی در مورد هر حرکت و نقظه تاثیر آن نیز بیان می کند.

Workrave  این نرم افزار به شما زمان دقیق استراحت های کوتاه، متوسط و بلند مدت را اعلام میکند و همچنین حرکات پیشنهادی را در دسترس شما قرار می دهد.

Break Time این نرم افزار کاربردی مشابه نرم افزارهای فوق دارد با این تفاوت که امکان شخصی سازی در این نرم افزار بسیار متنوع تر می باشد. شما میتوانید زمان استراحت و مدت آن و حرکات تمرینی خود را به این برنامه بدهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">