عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

کاغذ یکی از روزنامه های اصلی کشور ژاپن قابلیت تبدیل شدن به گل را دارد. روزنامه Mainichi Shimbun، یکی از روزنامه های اصلی ژاپن روی نوعی کاغذ چاپ می شود که نه تنها قابلیت بازیافت شدن را دارد، بلکه حاوی دانه گل و گیاه هم هست. این روزنامه بیش از 5.6 میلیون تیراژ در روز و در قالب دو نسخه توزیع می شود که در صورت کاشتن می تواند گل دهد.

به عنوان استفاده بعدی بهتر از روزنامه ها، به جای پیچیده شدن به دور سبزیجات و پاک کردن شیشه ها، این روزنامه ژاپنی می تواند در قالب یک گیاه در زندگی روزانه مردم مورد استفاده قرار گیرد. این روزنامه به خاطر داشتن جدیت در فعالیت هایی که برای حفظ محیط زیست انجام می دهد شهرت زیادی دارد و نخستین نسخه محیط زیستی خود را در روز سبز (یکی از روزهای تعطیل ژاپن) منتشر کرد.

این روزنامه در نخستین روز انتشار خود در قالب نسخه زیست محیطی، 4.6 میلیون نسخه فروخت. این ایده روزنامه Mainichi Shimbun برای نخستین بار در دنیا با همکاری آژانس تبلیغاتی مشهور Denstu انجام شد. نخستین نسخه اکوزیستی این روزنامه 4.6 میلیون نسخه فروخته شد. به عبارتی با استقبال 3.6درصد از جمعیت روبه رو شد.

خاصیت جوهر و کاغذ این روزنامه به این شکل است که بعد از مطالعه روزنامه و کاشتن آن جوهرش باعث تقویت و رشد گیاه می شود. به مناسبت گرامیداشت روز سبز، این روزنامه دست به چنین اقدامی زده و با این کار می خواهد همواره حس پاسداری و محافظت از طبیعت را زنده نگه دارد. در واقع با این حرکت قرار بر این است گیاهی جایگزین درخت بریده شده ای باشد که صرف تولید کاغذ شده است.

ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که پس از جنگ جهانی توانست به یکی از صنعتی ترین قطب های جهانی مبدل شود. مردم این کشور با صرف بیشترین هزینه در ساخت و مصرف تکنولوژی به تعامل با طبیعت و آیین های باستانی و معنوی می پردازند. مطالعه از زمره مهم ترین کارهایی است که در امور روزمره ای مردم این کشور جاری است و اینک با ایده ای ناب این پروسه به چرخه ای تبدیل خواهد شد که همواره به منابع این کشور ارزش گذاشته شود.

نظرات (۳)

خیلی جالب بود
ممنونم
خیلی خوبه ، ببینید اگر این امکان تو کشور خودمون بودچقدر میتونست به حفاظت از محیط زیست کمک کنه ، امیدوارم این تکنولوژی هرچه زود تر به کشور ماهم برسه و روزنامه های ما هم اینطوری باشن هر چند بعید میدونم ، واقعا پست خوب و مفیدی بود :)
۲۶ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۴۵ طراحی سایت پشتیبانی سایت
سلام

مطلب خیلی جالبی بود ، من از دنبال کننده گان همیشگی شما هستم . کار ما یک جورایی در زمینه تبلیغات رایگان وبلاگ ها و سایت ها هست .

ما رو در حوزه رپورتاژ آگهی فعالیت میکنیم ، یعنی وبلاگ ها رو در انجمن ها و سایت ها معرفی میکنم .


پیشنهاد میکنم از این سرویس ما استفاده کنید . رپورتاژ رایگان تا دنبال کننده گان بیشتری داشته باشید .


خوشحال میشویم بتوانیم در کنار شما باشیم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">