عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

مدت ها از دوره رکود سریال سازی در تلویزیون در زمان ریاست محمد سرافراز گذشته و حالا کم کم اوضاع به حالت عادی بازمی گردد. این روز ها خبرهایی از بازگشت برنامه سازان پرمخاطب به تلویزیون منتشر می شود و از چهره های سرشناس کارگردانی سینما برای کارگردانی سریال های تلویزیونی دعوت شده است. به نظر می رسد مسئولان رسانه ملی قصد دارند جریان سریال سازی در تلویزیون را در آینده نزدیک، امیدبخش تر از گذشته دنبال کنند و از آنتن پرکنی پرهیز کنند. پرونده پیش رو، درباره جمعی از کارگردانان خوش سابقه و نام آشنای سینما و تلویزیون است که در حال ساخت سریال برای تلویزیون هستند؛ برخی به سینما یا شبکه نمایش خانگی کوچ کرده و برخی به کلی کار را رها کرده بودند. در این میان معدودی مانند سیروس مقدم هم هستند که کارشان را ادامه می دادند. با ما همراه باشید:

کمال تبریزی
سرزمین کهن
پایان تصویربرداری
کمال تبریزی در ژانر های مختلفی کار کرده و معمولاً هم موفق بوده. اگرچه او بیشتر با آثار سینمایی اش مانند «مارمولک»، «طبقه حساث» و «لیلی با من است» شناخته می شود، ولی در تلویزیون هم «شهریار» و «دوران سرکشی» را ساخته است.
از کی سریال نساخته؟ از 86 و سریال «شهریار»
ماجرا چیه؟ «سرزمین کهن» به وقایع تاریخی و سیاسی از سال 1320 تا پیروزی انقلاب در بستر زندگی یک پسربچه می پردازد. سریالی پربازیگر که نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، آرش مجیدی، سعید راد و بسیاری دیگر در آن حضور دارند.
کی پخش می شه؟ احتمالاً پاییز امسال
نکته: «سرزمین کهن» یک بار اواخر سال 92 روی آنتن رفت ولی بعد از 4قسمت، به خاطر اعتراضات قومیتی، پخش آن متوقف شد و بعد ها به تصویربرداری مجدد رسید.
 
منوچهر هادی
پا های بی قرار
در مرحله تصویربرداری
آثاری چون «خداحافظ بچه» و «عاشقانه» از منوچهر هادی، تصویر کارگردانی توانمند در خلق فضا های ملودرام خانوادگی در ذهن مخاطب ساخته. هادی در سینما هم با «زندگی جای دیگری است»، «یکی می خواد باهات حرف بزنه» و «کارگر ساده نیازمندیم» تلاش کرده تا بیشتر بر مسائل اجتماعی در بستری غالباً عاشقانه متمرکز شود.
ماجرا چیه؟ ملودرام «پا های بی قرار» ماجرا های دو خانواده را از زمان قبل از انقلاب تا عصر حاضر در سه مرحله به تصویر می کشد. دو مرحله آن در ارتباط با زمان حال و یک مرحله آن، زمان اوایل انقلاب اسلامی از سال 55 به بعد تا دوران جنگ را روایت می کند. مسعود رایگان، پانته آ بهرام، حمید گودرزی و لیندا کیانی بازیگران اصلی «پا های بی قرار» هستند.
از کی سریال نساخته؟ پس از «آمین» در اواخر سال 94
کی پخش می شه؟ احتمالاً اوایل سال 97
 
مهران غفوریان
زیر آسمان شهر 4
در مرحله نگارش فیلم نامه
مهران غفوریان در دوره کوتاهی از سال 77 تا 82 چندین سریال برای تلویزیون ساخت که مهم ترین شان، سه گانه «زیر آسمان شهر» بود. او یک بار دیگر حمید لولایی، اشکان اشتیاق، یوسف تیموری و دیگر بازیگران سابق این سریال محبوب را دور هم جمع کرده است.
از کی سریال نساخته؟ غفوریان از سال 82 و مجموعه «ورود ممنوع ممنوع» تنها بازیگری کرده است.
ماجرا چیه؟ سری چهارم «زیر آسمان شهر» 15 سال بعد همان آدم هاست و همچون سری های قبل، در ضمن درون مایه طنز خود به طرح مسائل جامعه خواهد پرداخت.
کی پخش می شه؟ مشخص نیست.
نکته: رضا عطاران در این مجموعه، تنها به عنوان مشاور پروژه حضور داشته و فعلاً برنامه ای برای بازگشت به تلویزیون ندارد.
 
سروش صحت
لیسانسه ها 2
در مرحله تصویربرداری
تجربه همراهی کارگردان هایی مانند مدیری، میری، هنرمند، افخمی، مقدم و مظلومی از او کارگردانی آشنا به عرصه کمدی و قاب تلویزیون ساخته است. او با ساخت مجموعه های پرمخاطب «پژمان»، «شمعدونی» و «ساختمان پزشکان» نشان داده که به خوبی از پس آن برمی آید.
از کی سریال نساخته؟ صحت در این سال ها در تلویزیون حضور داشته است.
ماجرا چیه؟ «لیسانسه ها» با موفقیت فصل اول، در فصل دوم هم در قالب طنز با زبانی متفاوت به نقد و بررسی معضلات اجتماعی پرداخته و قرار است در این فصل نیز با محوریت شخصیت ها و اتفاقات اطراف زندگی آن ها پیگیری شود. امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا، امیر کاظمی و متین ستوده در این سری هم حضور دارند.
کی پخش می شه؟ پس از ماه صفر امسال
نکته: نگارش مرحله سوم این سریال نیز قطعی شده و برای سال 97 در 30 قسمت کلید خواهد خورد.
 
مازیار میری
هیئت مدیره
در مرحله بازنویسی فیلم نامه
مازیار میری در سال های فعالیت، هنرش را در ساخت آثار موفق اجتماعی به نمایش گذاشته است. دغدغه ای که گاه با لحنی تلخ در بطن داستان «پاداش سکوت» و «سعادت آباد» و فیلم در حال اکران اش «سارا و آیدا» خودنمایی می کند و گاه به زبان طنز در سینمایی«کتاب قانون» و سریال «گاوصندوق» نمود می یابد. سومین حضور میری در تلویزیون، به رویکرد دوم او نظر دارد و بیانی طنزآمیز را برای طرح مسئله ای خانوادگی دستاویز خود می سازد.
از کی سریال نساخته؟ از سال 93 و سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن»
ماجرا چیه؟ این سریال با رگه هایی از طنز خانوادگی و اجتماعی، درباره ساختمانی است که اهالی آن می خواهند برای آن هیئت مدیره انتخاب کنند و در این مسیر دچار مشکلاتی می شوند.
کی پخش می شه؟ زمانی برای پخش این مجموعه مشخص نشده است.
 
همایون اسعدیان
سوگند
در مرحله تصویربرداری
همایون اسعدیان در ده سال اخیر، کار های متفاوتی داشته، او «طلا و مس»، «بوسیدن روی ماه» و «یک روز به خصوص» را ساخته که دو تای اول آثار موفقی بودند. او ساخت سریال پرمخاطب «راه بی پایان» را هم در کارنامه دارد.
از کی سریال نساخته؟ او بعد از مجموعه موفق «راه بی پایان» در سال 86، در تلویزیون سریال نداشته است.
ماجرا چیه؟ داستان این سریال در سه دهه رخ می دهد و به خانواده ای اشاره دارد که داستان زندگی شان از دهه 60 و دوران جنگ شروع شده، بخشی از آن در دهه 70 روایت می شود و تا دهه 80 ادامه دارد.
کی پخش می شه؟ تولید «سوگند» با توجه به داستان اش، احتمالاً طول بکشد.
نکته: «سوگند» اولین حضور فاطمه معتمدآریا بعد از 8سال ممنوع الکاری در تلویزیون است و از این جهت، اتفاق ویژه ای محسوب می شود.
  
برادران محمودی
سایه بان
در مرحله تصویربرداری
جمشید و نوید محمودی، کارگردان و تهیه کننده که با اولین فیلم سینمایی خود «چند متر مکعب عشق» با تحسین منتقدان و مخاطبان مواجه شدند، فیلم «رفتن» را هم امسال ساخته اند که فعلاً جشنواره های خارجی را یکی یکی فتح می کند. در «سایه بان» بازیگرانی چون امین تارخ، آزیتا حاجیان، رویا تیموریان، بهزاد فراهانی، پریوش نظریه و هستی مهدوی فر حضور دارند.
از کی سریال نساخته؟ برادران محمودی تا به حال در تلویزیون فعالیتی نداشته اند و سریال «سایه بان» اولین سریال آن هاست.
ماجرا چیه؟ طبق خلاصه داستان منتشرشده، «سایه بان» قصه زندگی دو دوست را روایت می کند که در کارگاه درودگری و مبل سازی کار می کنند.
کی پخش می شه؟ آذرماه امسال
ویژه: برادران محمودی که اصالتی افغانستانی دارند، هر دو فیلم شان را با محوریت مشکلات مهاجران افغان در ایران جلوی دوربین برده اند.
 
سیروس مقدم
پایتخت 5
در مرحله تصویربرداری
سیروس مقدم کارگردان پرکاری است که بیش از هر مدیوم دیگری شهرت اش را به تلویزیون مدیون است. او با «پلیس جوان» به شهرت رسید و بعد ها با درام های اجتماعی، بیشتر مورد اقبال قرار گرفت. به جز دو مجموعه مناسبتی «روز حسرت» و «اغما» با درون مایه ای اعتقادی، سریال های «بچه های نسبتاً بد»، «مدینه» و «میکائیل» و همچنین طنز های «چاردیواری»، «چک برگشتی» و «پایتخت» را می توان در همان چارچوب گنجاند.
از کی سریال نساخته؟ سیروس مقدم در این سال ها حضوری مستمر در تلویزیون داشته.
ماجرا چیه؟ خلاصه داستان «پایتخت 5» هنوز منتشر نشده ولی مشخص است که فضای آن با سری های قبلی متفاوت است. امسال هم مهران احمدی تنها غایب گروه خواهد بود.
کی پخش می شه؟ نوروز 97
نکته: طبق گفته یکی از نویسندگان، «پایتخت 5» احتمالاً آخرین سری این مجموعه پرمخاطب است.
 
داوود میرباقری
سلمان فارسی
در مرحله نگارش فیلم نامه
سریال های تاریخی دو دهه اخیر، بیش از هرکس نام داوود میرباقری را به عنوان کارگردان داشته. «امام علی(ع)»، «مختارنامه»، «مسافر ری» و «معصومیت از دست رفته» مهم ترین آثاری بودند که او پیش از کوچ به شبکه نمایش خانگی ساخت. میرباقری پس از تولید دو مجموعه کمرنگ «شاهگوش» و «دندون طلا» در شبکه نمایش خانگی دوباره به خانه بازگشته است.
از کی سریال نساخته؟ پس از «مختارنامه» 7سال است که از تلویزیون دور بوده.
ماجرا چیه؟ مجموعه تاریخی «سلمان فارسی» جزو آرزو های میرباقری بوده و مدت هاست که برای ساخت آن تلاش می کند. این سریال جزو کار های الف ویژه صداوسیماست.
نکته: شنیده ها حاکی است که کاوه فتوحی، بازیگر نقش حضرت ابوالفضل(ع) در سریال «مختارنامه» یکی از گزینه های جدی برای ایفای نقش سلمان فارسی در این سریال است.
 
کیانوش عیاری
87 متر
در مرحله تصویربرداری
جهان هنری کیانوش عیاری، غالباً با سبکی رئال، نگاهی منحصربه فرد را درباره مسائل اجتماعی پیرامون اش به مخاطب هدیه می دهد. در کارنامه تلویزیونی عیاری سریال های «روزگار قریب» با پرداخت به سرگذشت دکتر محمد قریب، بنیان گذار پزشکی اطفال در ایران و همچنین «هزاران چشم» دیده می شوند که این دومی خیلی دیده نشد. علی دهکردی و ابوالفضل پورعرب بازیگران اصلی «87 متر» هستند.
از کی سریال نساخته؟ از سال 86
ماجرا چیه؟ یک خانواده، خانه ای را از یک فروشنده خریداری می کنند اما روز اسباب کشی متوجه می شوند خانه به فرد دیگری به نام رجب خلیلی فروخته شده و آینده سریال حول ماجرا های این دو خانواده در برخورد با مسئله کلاه برداری می گردد.
کی پخش می شه؟ معلوم نیست.
نکته: نام سریال در ابتدا «88 متر» بود که برای دوری از حاشیه های احتمالی، یک متر کم شد!
 
حسین سهیلی زاده
هست و نیست
در مرحله بازنویسی فیلم نامه
سهیلی زاده کارگردانی ملودرام های خانوادگی عامه پسند تلویزیون را برعهده دارد که آخرین کارش «مرز خوشبختی» را نوروز امسال شاهد بودیم. او «پریا»، «آوای باران»، «فاصله ها»، «دلنوازان» و «ترانه مادری» را هم کارگردانی کرده است. آثار سهیلی زاده را می توان زبانی برای بیان اعتراض و خواسته های امروز نسل جوان و طرح راهکار های هرچند ساده برای مسائل آن ها در درون کانون خانواده و خویشان خواند.
از کی سریال نساخته؟ حسین سهیلی زاده کارگردان بی حاشیه ای است و در این سال ها از تلویزیون دور نشده.
ماجرا چیه؟ «هست و نیست» داستان احمد و ناصر را روایت می کند که دوستی آن ها به سال های کودکی بازمی گردد و بعداً به واسطه ازدواج با دو خواهر، باجناق شده اند. امین تارخ، دانیال حکیمی، شقایق فراهانی و بهاره افشاری بازیگران اصلی این مجموعه هستند.
کی پخش می شه؟      زمستان امسال
 
سامان مقدم
دلدادگی
در مرحله نگارش فیلم نامه
سامان مقدم با ساخت سریال های پربیننده ای همچون «دیوار به دیوار»، «شمس العماره»، «قلب یخی» و دو نسخه سینمایی «نهنگ عنبر» تمایل و توانایی اش را در تعریف طنز موفق نشان داده است. او رگ خواب مخاطب اش را در ترکیب دو گونه کمدی و درام یافته و به خوبی آن را در آثارش به کار بسته است.
از کی سریال نساخته؟ او به تازگی با «دیوار به دیوار» بعد از 6سال به تلویزیون برگشته است.
ماجرا چیه؟ «دلدادگی» مضمونی تاریخی دارد و داستانی عاشقانه را در دل تاریخ روایت می کند. داستان این مجموعه از مقطع سقوط احمد شاه تا سقوط پهلوی روایت خواهد شد.
کی پخش می شه؟       مشخص نیست .
نکته: به نظر می رسد «دلدادگی» تأثیرگرفته از سریال «شهرزاد» حسن فتحی باشد، هرچند که هنوز داستان واضحی از آن منتشر نشده است.

نظرات (۱)

۰۸ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۰۵ رامین رزاقی
مطالب کپی شدست ، اگر بشه منبع هم بزنید بهتر میشه
پاسخ:
دنیایی مجازی یکی از ایرادات همینه یا اینکه مطالب همزمان میره روسایت یا اینکه متاسفانه حق کپی رایت رعایت نمیشه ولی درکل فضای مجازی مخصوصا تو حوزه خبررسانی مسائل تکراری پیدا میشه نمونه بارز اخبار شبکه های مختلف صدا وسیما
مطلب فوق ذکر هم منبع آن روزنامه خراسان امروز بود که پس از مطالعه گفتم به اشتراک بگذارم
ازنقد شما صمیمانه سپاسگزارم
موفق وپیروز باشید:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">