عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

شناخت عسل واقعی از عسل تقلبی کار چندان دشواری نیست. برای کسی که به آزمایشگاه دسترسی ندارد یک راه بیشتر برای تشخیص عسل وجود ندارد و آن هم استفاده از ابزارهایی است که بدنش در اختیار او گذاشته‎است. با چشمانش شکل ظاهری عسل را می‌بیند، با بینی‎اش آن را بو می‎کند و با زبانش آن را مزه مزه می‎کند. اگر عسل، عطر و طعم گل‎ها را داشته‎باشد، واقعی است اما عسلی که بوییدن آن باعث عطسه شود و چشیدنش گلو را بسوزاند، به احتمال زیاد تقلبی است.
روش‎های دیگر تشخیص عسل اصل:
ریختن عسل در آب سرد: اگر مقداری عسل طبیعی را در یک لیوان آب سرد بریزید، می‌بینید که عسل کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ می‌کند و خیلی سخت و دیر در آب سرد حل می‌شود اما عسل تقلبی سریع در آب حل می‌شود. اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنان‏چه به صورت عمودی وارد لیوان شود و به‎سرعت حل نشود و در ته لیوان جمع شود، عسل مطلوبی است. عسلی که هنگام ریختن در آب حل شود، خلوص کمتری دارد.
 رس زدن عسل: رس زدن به معنای رسوب کردن و کدر شدن عسل است. برخلاف تصور عمومی عسل طبیعی به دلیل داشتن «دیاستاز» (دیاستاز، یکی از آنزیم‎های اصلی عسل و عامل شکستن قندهای ترکیبی و تبدیل آن‎ها به قندهای ساده است.) بعد از مدتی ته‌نشین می‌شود و رس می‌زند؛ یعنی ذرات قند عسل متبلور می‌شود و عسل مانند روغن نباتی سفت می‎شود. تفاوت آن با شکرک زدن که در مربا ایجاد می‌شود، این است که بلورهای عسل رس زده خیلی ریزتر از بلورهای مربای شکرک زده است.
 مزه کردن: عسل طبیعی، علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه‎ای است که عسل‌های مصنوعی فاقد آن هستند؛ باید توجه داشت که عسل مصنوعی بیشتر مزه شیرینیِ شکر می‌دهد تا مزه خالص عسل. عسل طبیعی به سرعت در دهان آب می‎شود و پس از مصرف ایجاد انرژی می‎کند، در حالی‌که عسل غیرطبیعی طعم آبنبات می‎دهد. اگر مصرف‌کننده حرفه‌ای عسل خالص شوید بدون زحمت قادر خواهید بود عسل غیرواقعی را بشناسید.
عطر و بوی طبیعی: اگر درپوش عسل مدتی بسته باشد هنگام باز کردن درپوش، بو و رایحه مطبوع عسل طبیعی را می‌توانید استشمام کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">