عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید


221

بزرگان فناوری هر چند وقت یک بار دچار این احساس می‌شوند که کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند و به همین دلیل دست به اقدامات عجیب و جالبی می‌زنند که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و همچنین به مردم یادآوری کنند که همچنان هستند و کسی نباید آن‌ها را از خاطر ببرد. شاید فکر کنید که افرادی مانند آقای بیل گیتس به قدری مورد توجه هستند که احتیاجی به اقدامات این چنینی ندارند اما در این مورد اشتباه می‌کنید به تازگی بیل گیتس که موسس و مدیر عامل سابق مایکروسافت است و در حال حاضر هم در سمت رئیس هیئت مدیره این شرکت قرار دارد، دست به اقدام جالبی در سایت مشهور reddit زده است. او در این پایگاه اینترنتی یک مراسم مجازی به پا کرده و عنوان این مراسم را هم ” هر چه می‌خواهید از من بپرسید” گذاشته است. به این ترتیب او در رویارویی مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با مردم قرار گرفته و خودش به سئوالاتی که مردم از او داشتند پاسخ گفته است. البته بیل گیتس با این که تمام تلاشش را کرده است تا از جهان فناوری فاصله نگیرد اما اکنون بیشتر درگیر بنیاد خیریه‌ای که با همکاری همسرش اداره‌اش می‌کند، شده و دیگر مثل گذشته در بطن اتفاقاتی که در جهان فناوری رخ می‌دهد، قرار ندارد. اما با تمامی این مسائل هنوز بسیاری از افراد او را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و فعال‌ترین افراد حاضر در جهان فناوری می‌دانند و به دنبال نظرات او در مورد مسائل گوناگون هستند. اگر شما هم بیل گیتس را دوست دارید در ادامه با ما باشید تا گوشه‌های جالبی از پرسش و پاسخ‌هایی که در سایت ردیت مطرح شده را با هم مرور کنیم.

نظر شما در مورد فعالیت‌هایی که اخیرا در رابطه با محدود کردن اینترنت باز و رایگان انجام شده است، چیست؟

برای پاسخ به این سئوال باید به دو مورد اشاره کنم. مورد اول ” نرم افزار آزاد و پولی” است. اینترنت از دو جنبه سود برده است، یکی از بسیاری خدمات رایگانی که دارد و دوم از بسیاری نرم افزارهای پولی که در این بستر قرار گرفته‌اند و نکته جالب همین است که مردم در هر دو مدل سرمایه گذاری کرده‌اند. به گونه‌ای که تقریبا برای هر سرویسی یک نسخه رایگان آن هم در نظر گرفته شده است. مورد دوم هم مشکلی است که میان ناشناس بودن کاربران و شناسایی هویت آن‌ها وجود دارد. در این مورد مردم دوست دارند که ناشناس باقی بمانند و من مطمئنم که تا به حال در بخش هویت کاربران به خوبی کاری انجام نشده ولی به نظر آینده خوبی در این مورد خواهیم داشت.

برای تولدتان چه هدیه‌هایی می‌گیرید و بیشتر به چه چیزی علاقه دارید؟

نرم‌افزارهای رایگان…، باور نکنید این فقط یک شوخی است. من به مطالعه علاقه زیادی دارم و همیشه بهترین هدیه برای من کتاب بوده است. بیشتر مواقع خودم هم برای دیگران کتاب می‌خرم اما فکر کنم در این مورد کمی زیاده روی کرده‌ام و این گونه نیست که همه کتاب دوست داشته باشند.

بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خوانید؟

دوست دارم نام بهترین کتابی که در دهه اخیر خوانده‌ام را بگویم. این کتاب ” نیکوترین فرشته‌ها از جنس طبیعت ما” نام دارد و نویسنده آن هم استیون پینکر است که در این کتاب یک نگاه بلند و عمیق به کاهش خشونت و تبعیض در طول زمان دارد. اگر حمل بر خودنمایی نباشد باید بگویم که من زیاد از این دسته از کتاب‌ها می‌خوانم و بیشتر آن‌ها را در سایت gatesnote.com نقد می‌کنم. البته بیشتر این گونه است که نظر شخصی‌ام را می‌گویم و یک نقد کننده حرفه‌ای نیستم.

از زمانی که ثروتمند شدید، ارزان‌ترین چیزهایی که به شما بیشترین میزان رضایت را داده‌اند، چه بوده است؟

کودکان، چیزبرگرهای خوشمزه و دوره‌های آموزشی رایگان Open Course Ware برای من بهترین و بالاترین لذت را داشته‌اند.

منظورتان از کودکان چیست؟ این کودکان ارزان را از کجا آورده‌اید؟

جواب خاصی برای شما ندارم، این بچه‌ها را هم از عمو لک لک هدیه گرفته‌ام…

آیا هنوز هم کد نویسی می‌کنید؟

بله ولی نه به آن قدری که دلم می‌خواهد. هنوز هم کمی C، C# و بیسیک می‌نویسم و از این تعجب می‌کنم که چرا زبان‌های جدید به اندازه کافی پیشرفت مناسبی در ساده‌سازی برنامه‌نویسی نکرده‌اند. به نظر من خیلی خوب می‌شد اگر که بیشتر بچه‌های دبیرستانی واحدهایی را مرتبط با برنامه‌نویسی می‌گذراندند.

جدا از شوخی، شما مایکروسافتی‌ها جدا خودتان از بینگ استفاده می‌کنید؟

باید رو راست بگویم که بینگ اکنون به محصول بهتری تبدیل شده و پیشرفت خوبی داشته است، اگر حرف مرا باور ندارید خودتان امتحانش کنید. من روی این محصول تعصب دارم و به نظرم کاری که برای بهبود آن انجام شده بسیار عالی بوده است.

چیزی هست که در فهرست آرزوهای شما هنوز تیک نخورده باقی مانده باشد؟

بله، این که هرگز نمیرم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">