عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

۶ مورد از بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری آنلاین


حتی فکر کردن به اینکه شما در یک اتفاق تمام اطلاعات خود را از دست بدهید نیز ناگوار خواهد بود، به خصوص اگر شما از این اطلاعات پشتیبانی نیز تهیه نکرده باشید، در این جا اهمیت تکنولوژی ذخیره سازی ابری معلوم می‌شود.

به یاد می‌آورم که یک بار در یوتیوب ویدیویی را دیدم که در آن یک مجری از شهروندان آمریکایی سوال می‌کرد که آیا وضعیت آب و هوا بر روی اطلاعات آنان در سرویس‌های ابری تاثیر می‌گذارد؟ پاسخ بیشتر آمریکایی‌ها (که به پایین بودن اطلاعات عمومی‌شان معروفند) مثبت بود! اما فضای ابری در واقع یک سرویس ارائه فضای ذخیره‌سازی به کاربران است تا بتوانند اطلاعات خود را بر بستر اینترنت ذخیره‌سازی کنند تا هم خیالشان از بابت خراب شدن حافظه و از بین رفتن اطلاعات‌شان راحت شود و هم این که بتوانند از هز کجا و به وسیله گجت‌های مختلف به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

در این تکنولوژی شما صد در صد از سلامتی داده های خود اطمینان خواهید داشت و داده‌های موبایل که قبلا جزو ناامن‌ترین‌ها به شمار می‌رفتند، اکنون با تمرکز ذخیره‌سازی ابری بر روی آنها می‌توانند از ایمنی و پشتیبانی مطمئنی برخوردار باشند. در این مقاله 6 تا از بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری را معرفی خواهیم کرد.

 

clouds-drive

این سیستم را می توان از بهترین نمونه‌های فضای ابری دانست که توسط گوگل پشتیبانی می شود. می‌توان در آن به طور همزمان به ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری اطلاعات و فایل‌ها پرداخت. شما نیاز به ثبت نام یا ساختن اکانت‌های متعدد نخواهید داشت چرا که این سیستم برروی حساب گوگل شما فعال خواهد بود.در سرویس رایگان آن شما می‌توانید تا 5 گیگابایت ذخیره سازی را انجام بدهید و در سرویس پولی این میزان تا 100 گیگابایت افزایش خواهد یافت.سرعت آپلود و راحتی کار با آن از دیگر مزایای این سیستم است.


۲. وان درایو (Microsoft OneDrive)

clouds-onedrive

این سرویس هم برای افرادی مناسب است که خواهان سرعت بالا در آپلود هستند و محیط آن مانند اینترنت اکسپلورر است. تا 25 گیگابایت قابلیت ذخیره‌سازی دارد و در آن تا 50 مگابایت به طور همزمان می توان فایل ذخیره کرد. به این سیستم از طریق وب‌سایت می توان دسترسی پیدا کرد و اپلیکیشن ویندوزفون، آیفون و اندروید نیز برای آن منتشر شده است. همچنین قابلیت ویرایش فایل های آفیس به صورت مستقیم در آن برقرار است.


۳. باکس (Box)

clouds-box

در باکس متناسب با نوع ثبت نام بین 5 تا 50 گیگابایت فایل به صورت رایگان می توان ذخیره کرد و قابلیت مهم آن راحتی درگ و دراپ کردن فایل ها از روی دسکتاپ برای آپلود است. اپلیکیشن‌های اندروید، آیفون، آیپد و بلک بری برای باکس وجود دارند تا در هر کجا که هستید بتوانید به فایل‌هایتان دسترسی داشته باشید. قابلیت ویرایش مستقیم فایل‌های ورد و اکسل نیز به کمک افزونه‌هایی در آن وجود دارد.


۴. ای‌درایو (ADrive)

clouds-adrive

ADrive از معدود سرویس‌های ابری است که در آن می توانید تا 50 گیگابایت ذخیره سازی کنید. شما می توانید به راحتی با درگ و دراپ کردن فایل ها را آپلود کنید و با نرم‌افزار مخصوص خود سایت، ویرایش را بر روی فایل‌ها انجام بدهید. این سیستم قابلیت ذخیره‌سازی و پشتیبانی تمامی فایل‌ها از جمله موسیقی، ویدیو، عکس و... را دارد.

 

۵. آی‌کلاد (iCloud)

clouds-icloud

این سرویس برای دستگاه‌های با سیستم عامل iOS موجود است و به شما قابلیت ذخیره‌سازی تا 5 گیگابایت را می‌دهد و اگر مورد نیاز شما نبود باید برای افزایش آن مبلغی را بپردازید. تمام کسانی که فایلی را از فروشگاه iTunes خریداری کرده و از طریق این سیستم اشتراک‌گذاری می‌کنند، از حجم 5 گیگا‌بایتیشان کم نمی‌شود. این سیستم نیز مانند سرویس قبلی قابلیت ذخیره‌سازی همه نوع فایل را به شما می دهد.

۶. دراپ‌باکس (Dropbox)

clouds-dropbox

دراپ‌باکس یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین سرویس‌های فضای ابری است. استیو جابز پیش از راه‌اندازی iCloud سعی کرد دراپ‌باکس را خریداری کند که البته توافقی بین این دو حاصل نشد. رابط کاربری بسیار ساده، محیطی تر و تمیز و کاربر پسند. امکان ذخیره‌سازی همه نوع فایل و به اشتراک‌گذاری آنها، قابلیت همگام‌سازی فایل‌ها از طریق یک فولدر اختصاصی در سیستم عامل دسکتاپ شما و پشتیبانی از همه پلتفرم‌های جدید موبایل آن را به یکی از برترین سرویس‌های ارایه فضای ابری بدل می‌سازد. شما در ابتدا ۳ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار خواهید داشت که البته با دعوت از دوستانتان می‌توانید این فضا را به ۱۶ گیگابایت هم برسانید. مزیت این سرویس این است که بر خلاف وان‌درایو، گوگل درایو و آی‌کلاد شما را به یک اکوسیستم خاص سوق نمی‌دهد و مستقل از این که بیشتر از سرویس‌های کدام کمپانی استفاده می‌کنید می‌توانید از دراپ‌باکس استفاده کنید.

منتظر دیگاه‌های شما عزیزان در بخش نظرات هستیم. شما از چه سرویسی برای ذخیره اطلاعاتتان در فضای ابری بهره می‌گیرید.

mohammad firoozian

save

فضای ابری

نظرات (۱)

۲۵ تیر ۹۶ ، ۱۰:۳۰ ابوالفضل ابراهیمی
مطالب شما واقعا شیرین است من حیفم می آید از دست بدهم به شما تبریک می گویم و همه طرفداران صخا را دعوت به استفاده از مطالب ارزشمند شما کرده ام تبلیغ و تقویت و حمایت و همکاری با نویسندگان و شاعران عاشق وظیفه همه ماست 
پاسخ:
خیلی ممنونم ، این نظر لطف شما بزرگوار است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">