عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک ( I T ).
امیدوارم مطالب مورد استفاده و مفیدباشد.
نظرات وپیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشتر خواهد بود منتظر نظرات وپیشنهاد ویا انتقاد شما همیشه هستم.
درباکس ذیل می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

حتما شما هم شنیده اید که دانه های چربی چون آجیل تخم کتان تخم شربتی مخلوط بادام پسته بادام هندی و تخم آفتابگردان باعث کاهش وزن می شوند و یا شاید خود شما یا یکی از دوستان و آشناهایتان رژیمی با مصرف این دانه های چرب نیز گرفته باشد و غیره بله می توان گفت که این اطلاعات تا حدودی درست است اما نه در مورد همه این دانه های چرب بلکه در مورد دانه های چربی چون تخم کتان تخم شربتی تخم آفتاب گردان تخم خردل این تاثیرات رژیمی و کاهش وزن بسیار بسیار زیاد تر از حد ممکن است و این کاهش وزن توسط پزشکان تایید شده است برای مثال می توان گفت که تخم آفتاب گردان با دارا بودن مقادیر بسیار زیادی کلسیم اسید های چرب اشباح شده و ار همه مهم تر فیبر که برای بدن بسیار مفید است

تخمه آفتابگردان
همه تخمه آفتابگردان را دوست دارد و به نوعی پای ثابت تماشای فیلم و فوتبال است. البته توصیه می کنیم از انواع خام (بدون نمک) آن ها استفاده کنید. چون نمک موجود در آن ها نه تنها تأثیری در کاهش وزن ندارند بلکه برعکس باعث تجمع آب در بافت ها شده و به کلیه ها آسیب می زند. اما در خصوص تأثیر آن ها روی کاهش وزن باید بگوییم که این دانه ها باعث ایجاد احساس سیری می کنند، در افزایش سوخت و ساز بدن نقش دارند و سرشار از اسید اولئیک، لینولئیک، پالمیتیک، استئاریک، آراشیدیک و لسیتین هستند. ترکیبات مذکور به کاهش میزان چربی بد خون و افزایش چربی خون خوب کمک می کنند. تخمه آفتابگردان به عملکرد خوب کبد نیز کمک می کند. فیبرهای موجود در این دانه ها به ویژه باعث کاهش جذب کلسترول در روده ها شده و اجازه نمی دهد چربی ها در بدن تجمع کنند. اما حواستان باشد که نباید روزانه بیش از یک مشت کوچک یا دو قاشق غذاخوری از این دانه ها استفاده کنید. چون بیش از این میزان باعث افزایش دریافت کالری می شود. بنابراین لازم است که حد تعادل را رعایت کنید. می توانید تخمه را به عنوان میان وعده میل کنید.     

دانه خردل
دانه خردل طعم خوبی دارد و شما می توانید برای خوشمزه تر کردن ماهی، گوشت و سالادها از آن استفاده کنید. دانه خردل مکمل طبیعی امگا 3، کلسیم، فیبر، آهن، منیزیم، فسفر، پروتئین، سلنیوم و زینک است. این دانه های کوچک برای بهبود هضم غذا مفید هستند چون ترکیباتی دارند که باعث ترشح شیره معده می شود. توصیه می کنیم در آشپزی و تهیه غذاهایتان از این دانه ها غافل نشوید. از آن ها برای سالادها و غذاهایی مانند ماهی، بوقلمون یا مرغ و همچنین گوشت کم چرب استفاده کرده و از خواص لاغری آن ها بهره ببرید.

تخم شربتی
حتماً در خصوص فواید و خواص تخم شربتی زیاد شنیده اید. این دانه های کوچک سرشار از فیبرهای محلول و غیرمحلول در آب هستند. اگر به طور مرتب از این دانه ها مصرف کنید تأثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش تدریجی وزن دارد. یادتان باشد تخم شربتی تأثیر زیادی در گردش خون دارد چون حاوی درصد زیادی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می باشد. این اسیدهای چرب به کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید و همچنین افزایش کلسترول خوب کمک زیادی می کنند. اگر می خواهید از خواص لاغرکنندگی تخم شربتی بهره ببرید لازم است که اول سری به عطاری ها یا سوپرمارکت محله تان بزنید و این دانه های ریز را تهیه کنید. کافی است روزانه دو تا سه قاشق چایخوری تخم شربتی را به سالادها، ماست، میلک شیک اضافه کنید و یا اینکه از آن شربت تهیه کنید. البته حتماً حواستان به شیرینی آن باشد چون قرار است با این دانه ها لاغر شوید. می توانید از شیرین کننده های طبیعی فاقد کالری مانند عصاره گیاه استویا استفاده کنید. 

نظرات  (۲)

بسیار عالی بود

ممنون

ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">