عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

۳۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

اگر دوست دارید عکس‌های با کیفیت و فایل‌های حجیم 4K را با سرعت بسیار بالا با دوستان‌تان به‌اشتراک بگذارید می‌توانید همین حالا از یک اپ جدید به‌نام پی‌باکس استفاده کنید. این اپ نسبت به تمام پلتفرم‌های دیگر از جمله تلگرام سرعت بالاتری دارد.

هر کدام از ما بر اساس دلایل و نیازهای‌مان یک اپلیکیشن پیام‌رسان را به‌عنوان اپ محبوب خود انتخاب می‌کنیم. ولی وقتی پای اشتراک‌گذاری فایل‌های خیلی بزرگ به‌میان می‌آید، تعداد بسیار کمی از این اپ‌ها قادر به‌انجام آن هستند.

معمولا، اپ‌های پیام‌رسان اندازه فایل‌ها را کوچک می‌کنند یعنی این‌که خروجی کار به‌اندازه نسخه اصلی با کیفیت نیست. اگر به‌دنبال ارسال یک فایل حجیم هستید بهترین انتخاب اپ پیام‌رسان "پی‌باکس" (Pibox) است.

سریع‌تر از تلگرام: با پی‌باکس فایل‌های حجیم را با سرعت بالا به‌اشتراک بگذارید

پی‌باکس چیست؟
mohammad firoozian
فایل‌های بزرگ را با وی‌ترنسفر به‌صورت رایگان و آنلاین ارسال کنید + دانلود
در دنیای امروز که رسانه‌ها در آن در کانون توجه قرار دارند، هر روز شاهد تولید حجم انبوهی از محتوا هستیم. و زمانی‌که محتوا تولید می‌شود، بین کاربران دست‌به‌دست می‌شود. با این‌که ابزار زیادی برای ارسال فایل‌های خیلی بزرگ در محیط آنلاین در دسترس است، اما تنها تعداد اندکی از آن‌ها مانند "وی‌ترنسفر" به‌شما سرویس رایگان و کامل می‌دهند.

یکی از این اپ‌ها "وی‌ترنسفر" (WeTransfer) نام دارد که در واقع یک پلتفرم آنلاین جابه‌جایی فایل است و به‌کاربران این امکان را می‌دهد تا فایل‌های بزرگ را به‌سادگی و به‌صورت رایگان ارسال کنند. شما می‌توانید از ایمیل دوست‌تان به‌عنوان یک دریافت کننده استفاده کنید یا ابتدا یک لینک دانلود برای آن فایل بسازید و سپس با دوستان‌تان به‌اشتراک بگذارید. این کار نه دردسر دارد، نه استرس و از همه مهم‌تر این‌که بدون پرداخت هزینه است.

با وی‌ترنسفر حتی نیازی به رجیستر کردن نیست. همان‌طور که گفته شد کار با این اپلیکیشن فوق‌العاده ساده و ایمن است و کیفیت اولیه حفظ می‌شود.

وی‌ترنسفر چگونه کار می‌کند؟

mohammad firoozian

CCleaner یکی از محبوب‌ترین بسته‌های ویژه ویندوز است که از سوی بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما متاسفانه این نرم‌افزار محبوب به بدافزار مخربی آلوده شده است. ما در این مقاله به شما نشانه‌های آلودگی و کارهایی که باید انجام دهید را اعلام می‌داریم.

مراقب باشید، مجرمان سایبری نرم‌افزار CCleaner را هک کردند + راه حل

این حمله از سوی پژوهشگران Cisco Talos شناسایی شده است. پژوهشگران این شرکت امنیتی اعلام داشته‌اند نسخه 5.33 این نرم‌افزار از سوی مجرمان سایبری هک شده است. این نسخه زمانی که روی سامانه کاربر نصب می‌شود یک بارگذار بدافزار را نصب می‌کند. Piriform شرکت مادر نرم‌افزار CCleaner این موضوع را تایید کرده است. CCleaner در هر هفته میلیون‌ها بار دانلود می‌شود. این حرف به معنای آن است که کاربران با یک خطر بالقوه روبرو هستند.

بدافزار چه کاری انجام می‌دهد؟

بدافزار به طور فعال به سامانه آسیبی نمی‌رساند، اما اطلاعات را جمع‌آوری کرده و به شکل رمزنگاری شده برای سرور هکرها ارسال می‌کند. اطلاعتی که در آینده برای آسیب رساند به سامانه کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت Piriform گفته است این نسخه آلوده فعالیت‌های مخرب زیر را انجام می‌دهد.

نام کامپیوتر، فهرستی از نرم‌افزارها و به‌روزرسانی‌های ویندوز، فهرستی از پردازه‌های در حال اجرا، آدرس‌های مک متعلق به سه آداپتور اول شبکه و اطلاعات منحصر به فرد درباره پردازه‌هایی که با مجوز مدیریتی اجرا شده‌اند را جمع‌آوری می‌کند.

کامپیوتر من آلوده است؟

خوشبختانه به نظر می‌رسد، بدافزار تنها زیرمجموعه خاصی از کاربران CCleaner را آلوده می‌سازد. به عبارت دقیق‌تر کاربرانی که نسخه 32 بیتی نرم‌افزارها را مورد استفاده قرار می‌دهند؛ کاربران که از نسخه 5.33.6162 نرم‌افزار CCleaner یا نسخه 1.07.3191 نگارش CCleaner Cloud استفاده می‌کنند و احتمالا کاربرانی که از نسخه 64 بیتی این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و همچنین کاربرانی که از نسخه رایگانی که به‌روزرسانی‌های این نرم‌افزار را دریافت نمی‌کند در معرض این تهدید قرار دارند. اگر از نسخه 32 بیتی ویندوز استفاده می‌کنید و این نرم‌افزار را به تازگی دانلود کرده‌اید، احتمالا در معرض تهدید قرار گرفته‌اید. برای اطلاع از نسخه‌ای که استفاده می‌کنید نرم‌افزار CCleaner را باز کرده و به گوشه بالا سمت چپ نگاه کنید. نسخه مورد استفاده درست در زیر نام برنامه درج شده است.

اگر نسخه قبل از 5.33.6162 است، شما آلوده نشده‌اید، اگر نسخه 5.34 یا قبل‌تر استفاده است نسخه فعلی شما آلوده نشده است، اگر نرم‌افزار را در بازه 15 آگوست تا 12 سپتامبر به‌روزرسانی کرده‌اید و از یک نسخه 32 بیتی استفاده می‌کنید کامپیوتر شما احتمالا آلوده شده است.

چه کاری انجام دهیم؟

بهترین کار ممکن این است که از restore point برای بازگرداندن تغییرات به تاریخ 15 آگوست 2017 استفاده کنید. همچنین سامانه خود را با یک نرم‌افزار امنیتی قدرتمند اسکن کنید. برای کاربرانی که هیچ‌یک از دو کار فوق را انجام نمی‌دهند پیشنهاد می‌شود ویندوز را مجددا نصب کنند. 

mohammad firoozian
سرزمین رنگارنگ میلیونرها و زاغه نشین ها

هند بعد از چین، پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست اما آن چه این کشور را از دیگر کشورهای پرجمعیت جهان، متمایز می‌کند، زندگی مردمی با قومیت‌ها، ادیـان، زبان ها و تفکرات مختلف در کنار یکدیگر است. یک کشور بسیار متنوع به لحـاظ تفکر و اعتقادات و دین و مذهب که البته این تنوع، دردسرساز نشده است. در نگاه اول، شاید هند، سرزمین رنگ‌ها و آدم‌های شاد و قانعی شناخته شود با آداب و رسوم عجیب‌ و غریب. اما کشور هند و سبک‌زندگی هندی‌ها هم مثل هر کشور و فرهنگ دیگری، لایه‌های پنهان و زوایای تاریکی دارد که نیازمند توجه و تحلیل است. در ادامه پرونده‌های آشنایی با فرهنگ و سبک‌زندگی مردم کشورهای مختلف دنیا، این بار به سرزمین افسانه‌ای هند سرک کشیده‌ایم تا شما را با عجیب‌ترین حقایق این کشور و مردمش، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

نسخه چاپی

مرثیه‌ای برای تعادل و توازن در زندگی

یکی از شاخص های سنجش سطح رفاه و آرامش مردم هر کشوری، جست و جو در میزان برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی و سرگرمی های آن هاست. به این معنا که اگر بیشتر مردم یک کشور بتوانند توازن مناسبی بین زندگی و شغل شان ایجاد کنند، آن جامعه به سمت آرامش بیشتر و کیفیت بالاتر زندگی حرکت می کند. مجله اینترنتی «کوارتز» که حاوی گزارش های جالبی از اوضاع کسب و کار و فضای اقتصادی کشورهای مختلف دنیاست، در اواخر سال 2016 از توازن کار و زندگی در هند گزارش جذابی تهیه کرده است. خبرنگار به سراغ چندین بوتیک شلوغ و پر رفت و آمد در شهر بمبئی رفته و معتقد است در بمبئی، ایجاد توازن بین کار و زندگی تقریبا شبیه یک شوخی است! «راجنا» پسر 25 ساله هندی، 9 ماه است که در یک لباس فروشی کار می کند و هر روز از 10 صبح تا 8 شب بدون هیچ وقفه ای مشغول کار است! مرخصی گرفتن برای هندی‌ها، چه آن ها که در بوتیک‌ها و مغازه‌ها مشغول اند و چه آن ها که در شرکت‌ها و موسسات شاغل هستند، حتی در مواقع ضروری مثل بیماری اعضای خانواده هم تقریبا امری محال است. بر اساس جدید ترین آمارها، میزان ساعت کار هر هندی در سال به هزار و 959 ساعت می رسد. برای این که بیشتر متوجه زیاد بودن این عدد شوید، بهتر است بدانید میزان ساعت کار سالانه افراد در شهر هامبورگ آلمان که در رده سوم جهانی از نظر ایجاد توازن بین زندگی و کار قرار دارد، هزار و 473 ساعت است! طبق نتایج آخرین سرشماری عمومی در هند، درباره رضایت از ایجاد توازن بین زندگی و کار، 30 درصد از هندی ها اظهار کرده اند به دلیل ساعت کاری زیاد و فاصله طولانی بین محل کار تا محل زندگی، به هیچ وجه قادر نیستند ارتباط خوبی با خانواده، دوستان و آشنایان داشته باشند و مسئولیت های شخصی و خانوادگی شان را انجام دهند. در حالی که شهرهای هند مملو از جمعیت است، سازمان ملل متحد اعلام کرده است با توجه به نرخ زاد و ولد در هند، 300 میلیون نفر در سال 2018 به جمعیت فعلی این کشور اضافه می شوند! این در حالی است که زیر ساخت های شهری برای حمل و نقل عمومی در هند بسیار ضعیف است و اگر شرایط آن تغییر نکند بدون شک، کشور هند با مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیشتری رو به رو خواهد شد. ترافیک شدید در شهر «بنگلور» باعث شده است سالانه به طور میانگین، 470 ساعت به ساعت های کاری هر فرد اضافه شود! این تعداد ساعت اضافه، برای رسیدن به محل کار در ترافیک وحشتناک شهر بنگلور سپری می شود. 
29 حقیقتِ جالب درباره هند
mohammad firoozian

شاید باورش سخت باشد که در پهنه ای به وسعت بیش از 2500 کیلومتر مربع، گنجینه ای ارزشمند از بیشترین جاذبه های طبیعی و تاریخی قرار گرفته باشد. محدوده ای که به خاطر دوری راه تا حد زیادی برای ما مشهدی ها (شرق نشینان) مهجور  مانده است... کردستان را می گویم. مجموعه ای از شگفتی های طبیعی است، کوه های سر به فلک کشیده ،دره هایی با رودهایی جاری در میان آن ها، جنگل های بلوطش، آبشارهای منحصر به فردش و چشمه هایش در دل کوهستان، سال هاست که گردشگران را به خود جذب کرده است. اما همه چیز به این شگفتی های طبیعی ختم نمی شود.در کردستان به خاطر قدمت تاریخی اش  آثار باستانی از تمام دوره های پیشین ایران وجود  دارد. تفاوت این آثار در هماهنگی با اقلیم خاص کردستان در مقایسه با دیگر آثار تاریخی هم دوره شان، جذابیتی دو چندان به آن ها بخشیده است. پیشنهاد امروز سفری از شرقی ترین نقطه به غربی ترین نقطه ایران عزیزمان است. پس اگر می خواهید  به نگین گردشگری ایران سفر کنید، با دقت، گزارش دخل و خرج این هفته را بخوانید...

 

شروع سفر:

mohammad firoozian

کاغذ یکی از روزنامه های اصلی کشور ژاپن قابلیت تبدیل شدن به گل را دارد. روزنامه Mainichi Shimbun، یکی از روزنامه های اصلی ژاپن روی نوعی کاغذ چاپ می شود که نه تنها قابلیت بازیافت شدن را دارد، بلکه حاوی دانه گل و گیاه هم هست. این روزنامه بیش از 5.6 میلیون تیراژ در روز و در قالب دو نسخه توزیع می شود که در صورت کاشتن می تواند گل دهد.

به عنوان استفاده بعدی بهتر از روزنامه ها، به جای پیچیده شدن به دور سبزیجات و پاک کردن شیشه ها، این روزنامه ژاپنی می تواند در قالب یک گیاه در زندگی روزانه مردم مورد استفاده قرار گیرد. این روزنامه به خاطر داشتن جدیت در فعالیت هایی که برای حفظ محیط زیست انجام می دهد شهرت زیادی دارد و نخستین نسخه محیط زیستی خود را در روز سبز (یکی از روزهای تعطیل ژاپن) منتشر کرد.

این روزنامه در نخستین روز انتشار خود در قالب نسخه زیست محیطی، 4.6 میلیون نسخه فروخت. این ایده روزنامه Mainichi Shimbun برای نخستین بار در دنیا با همکاری آژانس تبلیغاتی مشهور Denstu انجام شد. نخستین نسخه اکوزیستی این روزنامه 4.6 میلیون نسخه فروخته شد. به عبارتی با استقبال 3.6درصد از جمعیت روبه رو شد.

خاصیت جوهر و کاغذ این روزنامه به این شکل است که بعد از مطالعه روزنامه و کاشتن آن جوهرش باعث تقویت و رشد گیاه می شود. به مناسبت گرامیداشت روز سبز، این روزنامه دست به چنین اقدامی زده و با این کار می خواهد همواره حس پاسداری و محافظت از طبیعت را زنده نگه دارد. در واقع با این حرکت قرار بر این است گیاهی جایگزین درخت بریده شده ای باشد که صرف تولید کاغذ شده است.

ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که پس از جنگ جهانی توانست به یکی از صنعتی ترین قطب های جهانی مبدل شود. مردم این کشور با صرف بیشترین هزینه در ساخت و مصرف تکنولوژی به تعامل با طبیعت و آیین های باستانی و معنوی می پردازند. مطالعه از زمره مهم ترین کارهایی است که در امور روزمره ای مردم این کشور جاری است و اینک با ایده ای ناب این پروسه به چرخه ای تبدیل خواهد شد که همواره به منابع این کشور ارزش گذاشته شود.

mohammad firoozian
یکی دو روز پیش، بازی «سوپر ماریـو»، یک بازی ویدئویی که یک تکه مهم و خاطره‌انگیز از پازل کودکی‌های ما دهه پنجاهی ها، شصتی‌ها و تا حدودی هفتادی ها به حساب می‌آید، 32 ساله شد. «سوپر ماریـو» یا «ماریوی فوق‌العاده» که ما بچه‌ها و نوجوانانِ آن روزها «قارچ‌خور» صدایش می‌کردیم، یک بازی برای کنسول «میکرو» بود که توسط شرکت ژاپنی «نینتندو» اولین بار در سپتامبر 1985منتشر شد و تا سال ها در میان پرفروش‌ترین‌های این کنسول قرار داشت و تا نوامبر 2013 هم با فُرمت‌های متنوع برای کنسول‌های امروزی تولید می‌شد. یک بازی به سبک «سکو بازی» یا پرشی که روایتگر ماجراجویی‌های ماریو در سرزمینِ پادشاهِ قارچ‌ها بود. ماریو به همراه برادرش لوئیجی، تلاش می‌کرد از مراحل و موانع مختلفِ یک مسیرِ پرپیچ و خم بگذرد تا بتواند «پرنسس پیچ» را از دست ضدقهرمانِ داستان، «باوزر» بدجنس نجات دهد. این بازی که تا پایان مارس 2011، با فروشی بیش از 262 میلیون نسخه در سرتاسر جهان، عنوان پرفروش‌ترین بازی ویدئویی تاریخ را به خود اختصاص داده است، یکی از محصولات ذهن خلاق «شیگرو میاموتو»، طراح شرکت نینتندو است. حالا، سی و دوسال از تولد ماریو، مرد جوان چابک و سبیلو با لباسِ سرهمیِ و کلاه رنگ روشن می‌گذرد؛ سی و دو سال است هر روز ماریوی فوق‌العاده، خوشحال و خستگی‌ناپذیر به جنگ موانع و مشکلات زندگی می‌رود تا به دخترکِ رویاهایش برسد. ماریو برای ما بچه‌های قدیم، نه یک بازی، بلکه تجـلی تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیرمان با دستِ خالی برای روبه‌رو شدن با مشکلات، خم به ابرو نیاوردن و لبخند زدن و البته نرسیدن و نداشتن بود و شاید به همین خاطر، این قدر محبوب و پرطرفدار شد. پرونده امروز «زندگی‌سلام» به خاطره‌بازی با محبوب‌ترین بازی ویدئویی کودکی و نوجوانی‌مان و مروری بر بازی‌های مشابه آن، اختصاص دارد. یک نوستالژیِ شور و شیرین که هم لبخند به لب های تان می‌آورد و هم ممکن است چشم‌های تان را نمناک کند!
ماریـو شناسی
 jpgfile_19636_38807_636411895678787232.jpg      jpgfile_19636_38807_636411895681517430.jpg
ماریو - Mario: مشهورترین شخصیت در تاریخ بازی‌های ویدئویی است. یک لوله‌کش ایتالیاییِ
mohammad firoozian

«پاکو» (Pacu)، یک ماهی متعلق به رودخانه های آمازون و اورینوکو در آمریکا است که با داشتن دندان هایی شبیه به انسان، موجب تعجب محققین شده است. البته وجود این ماهی در پاپوآ گینه نو نیز گزارش شده است.

 ماهی با دندان های شبیه به انسان

«پاکو» از خانواده ماهی های گوشت‌خوار پیرانا است. البته گفته می شود این خانواده عادات غذایی متغیری دارند. برخی از آن ها فقط از گیاهان آبزی تغذیه می کنند.

پیراناها، به صورت کلی گوشت‌خوار هستند اما

mohammad firoozian

mohammad firoozian
به گزارش خبرداغ به نقل از وب سایت سلامتیسم: مطمئنا یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای برگرداندن موهای سفید به مشکی استفاده از چای کیسه‌ای سیاه است. چند چای کیسه‌ای سیاه را در مقداری آب بجوشانید و بعد محلول را صاف کنید و به تمامی موها و پوست سر خود بزنید.
موهای مشکی طبیعی، زیبایی خاص خود را دارند و مطمئنا همه ما به شکل طبیعی و مادرزادی صاحب موهای مشکی نیستیم. مهم‌تر اینکه، این روزها محیط اطراف ما بسیار آلوده‌ است و هر روز که میگذرد این آلودگی‌ها بیشتر هم می‌شوند.‌ پیدا شدن موهای سفید و خاکستری زودرس مشکل بیشتر ما است. بدیهی است رنگ موهای زیادی برای دوباره مشکی کردن موها در بازار وجود دارد، اما همه خوب می‌دانیم که استفاده از آنها دوام چندانی ندارد و باعث برگشت رنگ موی واقعی خودمان نخواهد شد.
هر چقدر هم که این رنگ موها گران قیمت باشند، مطمئنا به مرور زمان اثرات مخربی بر روی رنگ دانه‌های مو خواهند داشت و حتی باعث ایجاد موهای سفید بیشتری هم خواهند شد. علاوه بر همه این‌‌‌ها، مصرف این قبیل رنگ موها برای پوست و چشم‌ها نیز مضر است. پس عاقلانه‌ترین کار انتخاب راه حل‌‌های طبیعی و استفاده از ترکیبات ساده و در دسترس خانگی است.

چای سیاه

مطمئنا یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای برگرداندن موهای سفید به مشکی استفاده از چای کیسه‌ای سیاه است. چند چای کیسه‌ای سیاه را در مقداری آب بجوشانید و بعد محلول را صاف کنید و به تمامی موها و پوست سر خود بزنید. این ترکیب حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و مواد ضد عفونی کننده برای کمک و زنده شدن دوباره موهای شکننده و پیاز موی شما است. به خاطر داشته باشید، برای بهترین نتیجه حداقل هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید و بعد موهای خود را با آب سرد بشویید.

حنای هندی

استفاده از حنا، روش آبا و اجدادی هندی‌ها است. برای داشتن موهای مشکی، حنا را با پودر قهوه، کشک و آب‌لیمو مخلوط کنید. به خاطر داشته باشید، حتما این مخلوط را در ظرف پلاستیکی، چوبی و یا استیل ترکیب کنید چون حنا به شدت واکنش‌ پذیر است. سپس، مخلوط را خوب هم بزنید تا خمیری فشرده و غلیط به دست آورید. نکته مهم اینکه، قهوه باعث خنثی کردن قرمزی رنگ حنا می‌شود پس می‌توانید به میزان دلخواه‌تان قهوه اضافه کنید.

کنجد

دانه کنجد مصرف خانگی بسیار زیادی دارد و در همه فروشگاه‌ها قابل دردسترس است. اگر بتوانید کنجد سیاه تهیه کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. کنجد سیاه، ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری درمقایسه با کنجد سفید دارد. کنجد را در آب خیس کنید و بعد به کمک یک مخلوط کن آن را خمیر کنید. خمیر به دست آمده را به همه مو و پوست سرتان بزنید. این ماسک به مرور زمان باعث رشد و تقویت موها هم خواهد شد پس بهتر است به استفاده مداوم از آن ادامه دهید.

انبه

حتما با شنیدن این خبر تعجب می‌کنید، که حتی انبه خام هم می‌تواند کمک موثری در برگرداندن موهای مشکی شما داشته باشد. برای درست کردن این ترکیب چند انبه تقریبا نارس را پوست بکنید و اگر چند برگ انبه هم داشتید به مخلوط اضافه کنید و بعد در مخلوط کن بریزید وخوب له کنید و کمی هم روغن اضافه کنید، بعد برای مدتی طولانی ترکیب به دست آمده را در معرض تابش نور خورشید قرار دهید و از آن استفاده کنید.

آب لیمو و روغن نارگیل

 استفاده از این ماسک برای مشکی کردن موها از قسمت پیاز مو، از قدیم رایج بوده است و خوب است بدانیم مصرف این ماسک نه تنها به مشکی شدن موها کمک می‌‌کند، بلکه باعث از بی رفتن شوره سر و تقویت ریشه موها نیز می‌شود. به اندازه مورد نیازتان روغن نارگیل را درون ظرفی مناسب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید و بگذارید کمی گرم شود.
 حالا نصف یک لیمو را آب بگیرید و با روغن نارگیل خوب مخلوط کنید. ماسک را به همه سر خود بمالید و هم زمان خیلی آرام بدون اینکه حتی یک تار مویتان کنده شود خوب ماساژ دهید. با نوک انگشتانتان پوست سرتان را هم ماساژ دهید و بطور طبیعی موهای خود را دوباره مشکی کنید.
mohammad firoozian