عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

۱۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

اولین آسانسور بدون کابل جهان با قابلیت حرکت عمودی و افقی ساخته شد

با تلاش مهندسان آلمانی نوع جدیدی از آسانسور با نام Multi ساخته شده است که از موتورهای خطی شبیه به قطارهای مغناطیسی و HyperLoop استفاده می‎کند و با حرکت محورهای تعبیه شده در کابین‎ها مردم را به سمت بالا، پایین، چپ یا راست حرکت می‎دهد.

شرکت مهندسی آلمانی ThyssenKrupp برای اولین بار ایده آسانسورهای مغناطیسی را در سال 2014 مطرح کرد. حالا بعد از سه سال، این شرکت اولین آزمایش عمومی‎ این فناوری را روی یک آسانسور اختصاصی نصب شده در یک برج در Rottweil آلمان به اجرا گذاشته است.

ویدیوهای منتشر شده از این رویداد نشان می‎دهد که این آسانسور که Multi نام دارد، به هیچ وجه از کابل استفاده نمی‎کند. در عوض، از ریل‎هایی برخوردار است که نقش موتورهای خطی را ایفا می‎کنند و با استفاده از میدان‎های مغناطیسی کابین‎ها را در طول مسیر خود حرکت می‎دهند. وقتی یک کابین در یک طبقه متوقف می‎شود، این ریل‎ها می‎توانند بچرخند تا کابین بتواند به سمت چپ و راست نیز حرکت کند.

چشم انداز ThyssenKrupp روی سیستمی‎ است که با استفاده از چند محور یکسان قرار گرفته در کنار یک دیگر بتوان با کمک نرم افزار مسیرهای حرکت را به گونه‎ای تنظیم کرد که در نواحی پرتردد بیشترین میزان رفت و آمد کابین‎ها را به انجام رساند و در وقت مردم صرفه جویی کرد.

فناوری موتور خطی همچنین می‎تواند به رفع مشکل بزرگی که در حال حاضر آسمان خراش‎ها با آن مواجه هستند نیز کمک کند. همان‎گونه که نشریه Wired UK  به آن اشاره می‎کند، در طراحی معمول کابلی در یک کشش مستمر برای حفظ امنیت تنها می‎توان از طولی معادل 490 متر برای هر کابل استفاده کرد. بنابراین در ساختمان‎های بسیار مرتفع برای رساندن مردم به بالاترین نقطه باید از چند محور بالابرنده استفاده کرد. Multi می‎تواند این مشکل را برطرف کند و همچنین به معماران این آزادی عمل را می‎دهد تا ساختمان‎ها را با اشکال و سبک‎های متفاوت طراحی کنند.

یک توسعه دهنده آلمانی به نام OVG Real Estate، قرار است این سیستم را در در ساختمان East Side Tower برلین نصب کند. اما بعید به نظر می‎رسد در آینده نزدیک ساختمان‎های زیادی از این نوع از آسانسورها استفاده کنند. شاید به این دلیل که ظاهرا هزینه ساخت Multi بیش از پنج برابر هزینه یک سیستم بالابر استاندارد تمام می‎شود و متاسفانه در دنیای مشاوره املاک هزینه بر ایده‎های خلاقانه مقدم است.

mohammad firoozian

اینفوگرافی زیر نشانگر شبکه اجتماعی است که پست های آن بیشتربازنشر می شوند را نشان می دهد

.

.

.

.

.


mohammad firoozian

با این ۱۰نکته کلیدی دراینستاگرام استاد شوید

به نقل از خبرآنلاین، کاربران امروز راحت‌تر و بهتر از قبل دست به اشتراک گذاری می‌زنند اما مهمتر از همه تعداد فالوور است که با برخی تریک‌ها و رعایت نکات فنی می توان تعداد آنها را به طور قانونی افزایش داد.

در اینجا نکات کلیدی کمک کننده به این فرایند معرفی می شوند:

1-     استفاده از فیلترهای مناسب مانند Clarendon، Hudson،Lo-Fi و ... می تواند به تصاویر به اشتراک گذاشته شده و جذا مخاطب کمک کند. نکته قابل توجه اینکه نباید در یک عکس از فیلتری مانند Clarendon استفاده کرد و بلافاصله عکس بعدی را به صورت تاریک به اشتراک گذاشت که این نکته منفی می تواند در کاهش فالوور موثر باشد.

2-     اغلب اینستاگرامرهای حرفه‌ای از اپیکیشن‌های واسط (مانند Facetune، VSCO،SKRWT، TouchRetouch، Um Un) قبل از به اشتراک گذاری استفاده می کنند  که می تواند در جذب مخاطب و افزایش فالوور کمک زیادی کند.

3-     برای خلاقیت بیشتر اینستاگرام 3 اپ مستقل به نام های Layout، Boomerang و Hyperlapse را ایجاد کرده است که تجربه کار با آنها ارزش دارد. به عنوان مثال، بومرنگ 10 عکس را تبدیل به ویدئو می کند.

4-     بکاربردن هشتگ بیشتر به عمنای دیده شدن بیشتر در اینستاگرام است. اگر از هشتگ استفاده نکنید، فقط فالوورها شمار را خواهند دید. اما اگر استفاده کنید سایر مخاطبین نیز پست‌های شما را مشاهده کرده و باعث افزایش فالوورهای شما می‌شود.

5-     قابلیت استوری / Your story را اینستاگرام از اسنپ چت کپی کرد تا زودتر و تازه تر دیده شوید و همیشه اولین استوری به اشتراک گذاشته شده پربازدیدترین می شود. مردم معمولا به دنبال قطعاتی از زندگی روزمره کاربر هستند که استوریز می‌تواند کمک واقعی به این امر کند. رفتن به سوی واقع‌گرایی باعث افزایش فالوورها می‌شود.

6-     استفاده مناسب از استیکر برای پست‌ها می تواند کمک کننده باشد. تغییر چهره خود به استیکر نیز در برخی پروفایل‌ها و پست‌ها می تواند جذابیت داشته باشد.(برای کاربران غیر جدی)

7-     برادکست ویدئو در سطح جهانی می‌تواند برای کاربران جدی، منجر به افزایش فالوورها شود و پرستیژ بین‌المللی شما را افزایش دهد.

8-     شاید از خود پرسیده باشید که چرا تصاویر برخی بهتر از بقیه است و این می تواند مربوط به دوربین باشد که هر چه کیفیت بالاتری داشته باشد، تعداد فالوورها نیز بیشتر خواهند شد. استفاده از شات‌های واید خیلی کمک کننده است. اخیرا نیز از هلی شات استفاده می‌کنند.

9-     داستان عمومی کردن یا خصوصی کردن حساب کاربری نیز می تواند اهداف بلندمدت شما در افزایش یا کاهش فالوورها را تعیین کند. بستن کامنت، دو مرحله ای کردن ورود به اکانت، آرشیوکردن پست‌ها و ... هرکدام به شما اجازه مدیریت بهتر بر اکانت را می‌دهد.

10-  سوئیچ کردن بین دو اکانت قابلیت جدیدی است که از 2016 به اینستاگرام افزوده شده است و یکی می تواند برای عموم باشد و دیگری برای کاربراان خصوصی.

11-  به همین دلیل است که ممکن است برخی به سوی Finstagram بروند!

mohammad firoozian

شست‌و‌شوی بیش از اندازه

شستن صورت نباید بیش از ۲ بار در روز باشد چون بیشتر از این باعث آزار پوست می‌شود و عاملی برای تولید بیش از حد چربی است. بنابراین اگر آرایش ندارید، از کرم ضد آفتاب استفاده نکرده‌اید یا صورت‌تان عرق نکرده است از پاک‌کننده صورت استفاده نکنید و فقط صورت را با آب ولرم بشویید.

 

استفاده از آب با دمای نامناسب

برخی گمان می‌کنند آب گرم منافذ پوست را باز می‌کند و آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود اما حقیقت این است که منافذ ماهیچه‌ای ندارند که باز و بسته شوند. با اینکه ممکن است آب گرمی که با پوست برخورد می‌کند حس خوبی ایجاد کند اما چربی‌های طبیعی و محافظت‌کننده پوست را دچار مشکل می‌کند و باعث خشکی بیش از حد یا تولید بیش از اندازه سبوم می‌شود. آب ولرم بهترین چیز برای پاک کردن مناسب و مؤثر پوست است.

 

لایه‌برداری بیش از اندازه

لایه‌برداری یک راه مناسب برای جداسازی سلول‌های مرده پوست است اما این کار باید به اندازه باشد. از لایه بردارهای دانه دار استفاده کنید (اسکراب‌های شکری یا آنهایی که اسیدهای میوه دارند انتخاب‌های ملایم تری هستند) و حداکثر هفته‌ای دو یا سه بار آنها را به کار ببرید. به جای پارچه برای کشیدن روی پوست از انگشتانتان استفاده کنید تا مانع کشیده شدن یا آزار پوست شوید.

 

پاکسازی نادرست پوست

پوست را باید بخوبی آبکشی کرد. در غیر این صورت باقی‌مانده‌هایی که از شوینده روی پوست می‌ماند منافذ پوست را مسدود و پوست را خشک می‌کند. صورت را کاملاً آب کشی کنید بینی و اطراف صورت مثل خط رویش مو و خط فک از معمول‌ترین بخش‌های صورت هستند که در شست‌و‌شو و آبکشی فراموش می‌شوند. در شست‌و‌شوی صورت با آب به این قسمت‌ها توجه کنید.

 

محصولات اشتباهی

از چیزهایی که به پوست آسیب می‌زنند مثل عطرها، رنگ‌ها و مواد نگهدارنده مانند پارابن‌ها استفاده نکنید. سدیم لوریل سولفات یکی دیگر از چیزهایی است که باید از آن دوری کنید. این ماده به‌عنوان از بین برنده پوست‌های اضافی استفاده می‌شود ولی خودش می‌تواند باعث حساسیت و واکنش آلرژیک شود. همیشهمواد تشکیل دهنده روی محصولات زیبایی و بهداشتی را بخوانید.

 

خشک کردن پوست با حوله

حوله را روی پوست نکشید، فقط با ضربه‌های آرام روی پوست سعی کنید صورت را خشک کنید. کشیدن حوله روی پوست خوشایند به نظر می‌رسد ولی پوست را آزار می‌دهد. هر حوله‌ای که دم دست است، مثلاً یک حوله استفاده شده را به صورت نمالید چون با این کار باکتری را انتشار می‌دهید؛ بخصوص روی یک پوست عالی و تمیز. وقتی می‌خواهید صورت شسته شده را خشک کنید، یک حوله نرم و تمیز بردارید.

 

استفاده نامناسب از مرطوب‌کننده‌ها

برای افزایش میزان جذب رطوبت، بلافاصله پس از تمیز کردن پوست وقتی هنوز نم دارد، از مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای استفاده از سرم‌ها و دیگر محصولات محافظت از پوست و مو هم همین روش را انجام بدهید.

 

هزینه‌های زیاد اما بیهوده

خیلی عاقلانه نیست که بخواهید فقط برای یک شوینده صورت مقدار زیادی پول خرج کنید. یک پاک‌کننده ساده با مواد سازنده طبیعی کافی است. به جای هزینه کردن برای شوینده برای خریدسرم‌ها و مرطوب کننده‌ها بیشتر هزینه کنید.

 

ترس از چربی‌ها

چربی‌ها برای مدتی طولانی دشمن درجه یکی بودند که منافذ پوست را می‌بستند اما اکنون این طرز تفکر در حال تغییر است. متخصصان می‌گویند افراد با انواع مختلف پوست می‌توانند از پاکسازی پوست با چربی بهره ببرند، حتی پوست‌های چرب یا آسیب دیده! برخی از چربی‌ها منافذ پوست را از آلودگی و باکتری پاکیزه و در پوست تعادل ایجاد می‌کنند. به دنبال محصولات تمیزکننده چربی باشید که از چربی‌های گیاهی و طبیعی تولید شده‌اند یا حتی می‌توانید از یک روغن بادام باکیفیت، روغن هسته زردآلو، روغن دانه انگور یا روغن گل آفتابگردان که در سوپرمارکت موجود است استفاده کنید. روغن را روی پوست خود ماساژ دهید و سپس با یک پارچه تمیز آغشته به آب گرم صورت را تمیز کنید. پیش از شست‌و‌شو مطمئن شوید که صورت را کاملاً تمیز کرده‌اید تا چربی اضافی روی پوستتان نماند و منافذ تمیز شوند.


بهترین شوینده پوست صورت چیست

پاکسازی صورت با تونر و شیرپاک‌کن، بخور صورت با آب، شست‌وشوی صورت با مایع راه‌هایی برای پاک کردن پوست هستند اما آب، مفیدترین و ساده‌ترین راه برای پاک کردن آلودگی‌های موجود روی پوست است.

- شست‌وشوی پوست یک ضرورت است اما اینکه با چه ماده‌ای شست‌وشو شود بستگی به وضعیت پوست شما دارد. اگر پوست خشکی دارید باید از مواد شست‌و‌شویی‌ که اسیدیته بیشتر، قلیای کمتر و PH‌های پایین‌تری دارند، استفاده کنید. اما اگر پوستی نرمال دارید کمتر دچار مشکل می‌شود با این حال پوست‌های نرمال نیز گاهی خشک و گاهی چرب می‌شوند. در صورتی که پوست چرب دارید این به معنای آن است که نیاز به شست‌وشوی بیشتری دارید. این نوع پوست محدودیت کمتری در استفاده از صابون‌ها دارد به طوری که اگر پوست چرب را با صابون‌های معمولی و حتی بدن‌شوی هم بشویید، احساس ناخوشایندی مثل احساس سوزش و کش‌آمدگی در پوست نمی‌کنید

mohammad firoozian
تسلیت مسئولان کشور در پی در گذشت «مریم میرزاخانی»
تصویرگری : مصطفی شفیعی
مریم میرزاخانی نابغه ایرانی به دلیل ابتلا به سرطان صبح دیروزدیده از جهان فروبست.مریم میرزاخانی که چندی بود به دلیل ابتلا به سرطان در یکی از بیمارستان های آمریکا بستری بود، روز گذشته دارفانی را وداع گفت.یکی از بستگان میرزاخانی در گفت وگو با مهر این خبر را تأیید کرد.فیروز نادری، پژوهشگر ناسا نیز صبح دیروز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از درگذشت این دانشمند ایرانی خبر داد و نوشت: "امروزنوری خاموش شد، قلبم شکست، خیلی زود رفت.مریم میرزاخانی متولد۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶، تهران، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد بود. وی در سال ۲۰۱۴ به خاطر کار بر «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آن ها» برنده نشان فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات و معادل نوبل ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده نشان فیلدز است.مریم میرزاخانی در دوران تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران، برنده نشان طلای المپیاد جهانی ریاضی در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ شد. وی نخستین کسی بود که 2 سال نشان طلا گرفت و نخستین فردی بود که در آزمون المپیاد ریاضی جهانی نمره کامل گرفت.وی در سال ۱۹۹۹ کارشناسی خود را در رشته ریاضی از دانشگاه شریف و دکترای خود را در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه هاروارد گرفت. از مریم میرزاخانی به عنوان یکی از 10 ذهنِ جوان برگزیده سال ۲۰۰۵ از سوی نشریه پاپیولار ساینس آمریکا و ذهن برتر در رشته ریاضیات تجلیل شد.میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه ستر از انجمن ریاضی آمریکا در سال ۲۰۱۳، جایزه کلی و نشان فیلدز در سال ۲۰۱۴ بود. وی از 11شهریور ۱۳۸۷ در دانشگاه استنفورد استاد دانشگاه و پژوهشگر رشته ریاضیات بود.پیش از این، او استاد دانشگاه پرینستون نیز بود.این نابغه ریاضی ایران از 4سال قبل به سرطان سینه مبتلا شد و این سرطان به مغز استخوان وی سرایت کرد و در نهایت صبح دیروز دار فانی را وداع گفت، از او یک دختر به نام آناهیتا به یادگار مانده است. مریم میرزاخانی در سال 2014 مصاحبه ای با «گاردین» داشته که بخش هایی از آن را می خوانید":وقتی بچه بودم، رویای نویسنده شدن داشتم. هیجان انگیزترین وقت گذرانی من خواندن رمان بود. بعدا درگیر المپیاد ریاضی شدم که سبب شد درباره معادلات سخت تر فکر کنم. به عنوان یک نوجوان از این چالش ها لذت می بردم. اما از آن بهتر با ریاضی دانان و دوستان زیادی در دانشگاه شریف آشنا شدم. وقتی به هاروارد رفتم
mohammad firoozian

طراحان گوشی‌ هوشمند، تبلت‌ و لپ‌تاپ‌، صفحات نمایش پرنوری در این دستگاه‌های دوست‌داشتنی قرار می‌دهند. نور این نمایشگرها به‌قدری زیاد است که در زیر آفتاب به‌راحتی دیده می‌شود و در شب، همانند یک لامپ پرنور می‌درخشد؛ اما نگاه کردن به این لامپ پرنور، عواقب بدی دارد.

بدن ما از یک چرخه‌ی منظم پیروی می‌کند که ما را در هنگام روز بیدار نگه می‌دارد و باعث می‌شود که شب‌ها استراحت کنیم. هنگامی‌که بدنمان آماده‌ی خواب است و به این نمایشگرها خیره می‌شویم، مغزمان سردرگم می‌شود و جلوی تولید هورمون ملاتونین را می‌گیرد؛ هورمونی که به بدن کمک می‌کند تا به خواب برود. اختلال در تولید ملاتونین سبب می‌شود که چرخه‌ی خواب هم از بین برود. از بین رفتن چرخه‌ی خواب، بیدار بودن در روز و خوابیدن در شب را دشوار می‌کند؛ این موضوع درنهایت می‌تواند به بیماری‌های مختلفی منتهی شود.

خواب

برای حل این مشکل، طراحان قابلیت‌هایی مثل Night Shift در محصولات آیفون اپل یا اپلیکیشن f.lux را طراحی کردند که هنگام تاریک شدن هوا، نور آبی نمایشگر را کاهش می‌دهد. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهند که کاهش نور آبی نمایشگر، تأثیر منفی نمایشگر گوشی‌ را کاهش می‌دهد؛ البته هنوز این مورد به‌طور قطع ثابت نشده است.

اختلال در برنامه‌ی خواب به دلیل نور نمایشگر گوشی‌ هوشمند، توان یادگیری و تمرکز را کاهش می‌دهد

حتی با وجود این قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌ها، محققان معتقدند که هنگام خوابیدن نباید از گوشی‌ هوشمند، تبلت‌ یا لپ‌تاپ‌ استفاده کرد. اگر عادت دارید که ایمیل‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی را در تختخواب بخوانید، ممکن است با کاهش سوخت‌وساز بدن و از بین رفتن برنامه‌ی خواب مواجه شوید؛ پس بهتر است موقع خوابیدن، از گجت‌های هوشمند فاصله بگیرد. نظر شما چیست؟

mohammad firoozian

چگونه مغز خود را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین پرورش دهیم؟

کارآفرینی یک شغل نیست. بلکه یکی از ویژگی‌های شخصیتی و هویتی انسان‌ها است. افرادی که کارآفرین هستند اهل خطر‌پذیری بوده و همواره ایده‌های جدیدی در ذهن خود دارند. اما برای دستیابی به این دو ویژگی منحصر به فرد باید ذهن خود را برای تفکر جدید آموزش داده و پرورش دهید.

زمانی که افراد تصمیم می‌گیرند کسب‌وکار را راه‌اندازی کنند این سوال را مطرح می‌کنند که بهترین و مناسب‌ترین وقت برای آغاز یک کسب‌وکار چه زمانی است؟ کوتاه‌ترین جوابی که به این پرسش می‌توان داد این است که هیچ‌گاه زمان مطمئنی وجود ندارد. اگر جزء آن گروه از افرادی هستید که این سوال را مطرح می‌کنند ممکن است هیچ‌گاه کارآفرین نشوید. کارآفرینان به دنیای کسب‌وکار نگاه متفاوتی دارند و همواره متفاوت از افراد عادی به این حوزه نگاه می‌کنند. این افراد به دنبال رویاپردازی بوده و همواره به فرصت‌هایی نگاه می‌کنند که افراد عادی قادر نیستند این فرصت‌ها را مشاهده کنند. همین شیوه نگرش متفاوت است که باعث رونق گرفتن کسب و کار این افراد می‌شود. اما مهم است به این نکته هم توجه داشته باشید که عدم خطرپذیری و عدم نوآوری لزوما به معنای آن نیست که شما هیچ‌گاه یک آفرین نخواهید شد. برای آن‌که در عرصه کسب‌وکار موفق شوید باید در اولین گام طرز تفکر خود را تغییر دهید. اما برای تغییر شیوه تفکر لازم است به یکسری از نکات توجه داشته باشید.

کاری انجام دهید که شما را می‌ترساند

mohammad firoozian

استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت در گوشی‌های اندرویدی مجهز به شیار سیم‌کارت هیبریدی

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی کنونی از شیار سیم‌کارت هیبریدی (Hybrid SIM Card Slot) بهره‌مند هستند. شیار سیم‌کارت هیبریدی به‌نوعی از پورت اتصال سیم‌کارت گفته می‌شود که یک بخش آن امکان اتصال سیم‌کارت اول و بخش دیگر آن به‌طور مشترک امکان اتصال سیم‌کارت دوم یا حافظه میکرو SD را فراهم می‌کند.

در این شرایط یا باید از یک سیم‌کارت و حافظه میکرو SD در دستگاه اندرویدی استفاده کنید یا باید از اتصال حافظه میکرو SD صرف ‌نظر و دو سیم‌کارت را هم‌زمان در دستگاه نصب کنید. اگر گوشی اندرویدی نظیر گلکسی اس 7 سامسونگ به شیار سیم‌کارت هیبریدی مجهز باشد، امکان استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت به همراه حافظه میکرو SD را نخواهید داشت. هم‌اکنون گوشی‌های اندرویدی متعددی به این سبک از شیار سیم‌کارت مجهز هستند. با استفاده از ترفندی که در این بخش شرح می‌دهیم، این امکان فراهم می‌شود تا در گوشی اندرویدی مجهز به این نوع شیار سیم‌کارت، قادر به استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت در کنار حافظه میکرو SD باشید!

پیش از شروع شرح این ترفند باید اشاره کنیم که انجام آن نیاز به‌دقت بسیار بالایی دارد. حتی ممکن است شما در حین پیاده‌سازی مراحل مورد نیاز، در پی دقت ناکافی، سیم‌کارت خود را از دست بدهید. پس اکیداً توصیه می‌کنیم ابتدا این ترفند را روی سیم‌کارتی تست کنید که نیازی به آن ندارید یا حداقل از سیم‌کارتی استفاده کنید که به‌نام خودتان باشد و بتوانید با ارائه مدارک نسبت به دریافت نسخه المثنی آن اقدام کنید. پس از اینکه به‌دقت لازم دست پیدا کردید، می‌توانید آن را روی سیم‌کارت اصلی خود به‌ کار ببرید. مراحل مورد نیاز  پیاده‌سازی این ترفند جالب به شرح زیر هستند:
mohammad firoozian

لغو دانلود خودکار ها در گوگل پلی

گاهی برایمان پیش می آید که حجم اینترنتمان کم است و دوست نداریم برنامه ها در گوگل پلی به صورت خودکار دانلود و نصب شوند. برای اینکار راه حل های وجود دارد که می تواند شما را از شر دانلودهای خودکار خلاص کند .

گام اول ) گوگل پلی را باز کنید و سپس به قسمت تنظیمات بروید ( قسمت تنظیمات در نوارکناری می باشد)

گام دوم ) در تنظیمات play store ، باید گزینه Auto-update apps را لمس کنید

لغو دانلود خودکار برنامه ها در گوگل پلی


گام سوم )در این قسمت با سه گزینه روبرو می شوید که هر کدام معنی خاصی دارند ؛ شما باید Do not auto-upd

ate را انتخاب نمایید تا بتوانید از دانلود و نصب خودکار برنامه ها در گوگل پلی جلوگیری کنید.

لغو دانلود خودکار

دقت داشته باشید که ممکن است برخی از دانلود به گوگل پلی مربوط نباشد و مختص سیستم عامل باشند در صورتی که چنین باشد باید مراحل دیگری را انجام دهد .

گام اول )به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید

گام دوم )حالا به قسمت About Device بروید

گام سوم) حالا  System update را لمس کنید ( بروزرسانی برنامه ها)

گام چهارم )در اینجا باید تیک گزینه Auto Update یا Auto-download over Wi-Fi  را بردارید

لغو دانلود خودکار گوگل پلی

mohammad firoozian

mohammad firoozian