عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

ورود به Gmail با چند حساب کاربری به صورت هم‌زمان

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‌دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‌های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‌های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتا چند مرورگر مختلف را هم‌زمان باز کرده و یا از افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‌‌توانید به طور هم‌زمان و چندگانه وارد آن‌ها شوید و ایمیل‌های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا وارد یکی از حساب‌های کاربری خود در
Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی
Settings کلیک کنید.
حال به تب
Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه
Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه
On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‌های موجود در آن را بزنید.
در نهایت (ترفندستان) بر روی دکمه
Save کلیک کنید.
اکنون قابلیت ورود چندگانه هم‌زمان در حساب‌های کاربری گوگل -که
Gmail نیز یکی از آن‌هاست- فعال شده است.
برای وارد شدن با حساب دیگر به طور هم‌زمان، مجدد وارد
Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه
Sign in to another account
را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‌گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‌توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.

 

mohammad firoozian

نحوه‌ی قراردادن تصویر دلخواه به عنوان تصویر پشت‌‌زمینه در Gmail

یکی از ویژگی‌های خوب سرویس  Gmail، امکان انتخاب قالب‌های زیبا و متنوع (Themes) است که باعث جذاب‌تر شدن محیط Gmail می‌شود. این قالب‌ها پیش از این به صورت ازپیش‌طراحی‌شده بودند و امکان ویرایش آن‌ها وجود نداشت. اما شرکت گوگل هم‌اکنون امکانی را فراهم آورده است که شما می‌توانید تصاویر دلخواه خود را به عنوان تصویر پشت‌زمینه Gmail انتخاب کنید و آن‌ها را از روی هارددیسک آپلود کرده و برگزینید. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.
 بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) وارد حساب ایمیل خود در
Gmail شوید.
سپس بر روی دکمه
Settings (در بالای سمت راست صفحه با آیکن آچار مشخص شده است) کلیک کنید و Themes را انتخاب نمایید.
در این صفحه، قالب‌های مختلف
Gmail را می‌توانید مشاهده کرده و انتخاب کنید. اما برای انتخاب یک تصویر دلخواه به عنوان تصویر پشت‌زمینه، از قسمت Custom Themes بر روی Light و یا Dark کلیک کنید (تفاوت این دو در این است که در حالت Light سایر قسمت‌های صفحه رنگی روشن خواهند داشت و در حالت Dark رنگی تیره؛ این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد).
پس از کلیک بر روی یکی از این دو مورد، صفحه جدیدی باز خواهد شد.
در قسمت
Featured تصاویر پشت‌زمینه منتخب و پیشنهادی Gmail را می‌توانید انتخاب کنید.
اما برای انتخاب یک تصویر دلخواه، بر روی
Upload photos و سپس Select photos from your computer کلیک کنید و تصویر مورد نظر خود را از روی هارددیسک انتخاب نمایید.
دقت کنید تصویر انتخابی شما دارای کیفیتی خوب و اندازه‌ای بزرگ باشد.
پس از آپلود عکس، تصویر به طور خودکار به عنوان تصویر پشت‌زمینه انتخاب می‌شود.
در نهایت برای مشاهده تغییرات می‌توانید کلیدهای ترکیبی
Ctrl+F5 را فشار دهید تا صفحه به‌روزرسانی شود.
برای تغییر مجدد این تصویر پشت‌زمینه می‌توانید وارد صفحه
Themes شده و از قسمت Custom Themes روی Change your background image
کلیک کنید.

mohammad firoozian

pc problem

گاهی اوقات مشکلی اساسی در سیستم عامل PC شما ریشه می کند و باعث ریبوت شدن پی در پی سیستم شما می شود. بارها از متخصصان حوزه تکنولوژی این مشکل پرسیده شده است.

با ما همراه باشید تا این مشکل را با هم بررسی و حل کنیم.

·   به قسمت ابزار جستجوی سیستم عامل خود رفته و تایپ کنید cpl و نرم افزاری به همین نام را انتخاب کنید.

·   تب Advanced را انتخاب کنید.

·   دکمه Setting را در زیر Startup and Recovery انتخاب کنید.

·   تیک گزینه Automatically restart را بردارید.

·   هم چنین تیک گزینه Write an event to the system log را اگر نخورده است، بزنید.


از حالا به بعد سیستم شما هر وقت به مشکلی بخورد، سریع خودش را بسادگی ریستارت نمی کند. بر فرض اینکه شما از ویندوز ۱۰ استفاده نمی کنید، یک صفحه آبی همراه با یک پیامی دریافت خواهید کرد. شرکت مایکروسافت این پیغام را ” خطا توقف ” می نامد، در حالی که بقیه به آن عنوان ترسناک تر ” صفحه آبی مرگ ” را داده اند.

زمانیکه این صفحه دیده می شود به اولین چیزی که بایستی توجه کرد چیست؟

اولین و مهم ترین خط، پاراگراف دوم صفحه می باشد، که همگی حروف آن از حروف بزرگ می باشد. از آن پیغام یادداشتی تهیه کنید. البته “Technical information” در پایین صفحه نیز حائظ اهمیت است.

0911-win7-bsod-100609077-large

در ویندوز ۱۰، مایکروسافت این صفحه را دوباره طراحی کرده است و ظاهر کمتر ترسناکی به آن داده است. که این صفحه را احتمالا ” صورت آبی مرگ ” خواهند نامید.

زمانی که سیستم خود را ری استارت کردید، از جستجوگر محبوب خود استفاده کنید و در اینترنت عبارت مشخص شده در عکس بالا را یادداشت کرده و جستجو کنید تا در مورد این مشکل و خطای داده شده، اطلاعات مرتبط را دریافت کنید.

در بیشتر موارد، مشکل از درایورهای ناسازگار یا مشکل دار است که به راحتی می توان آن را با دانلود نسخه ی جدید آن درایور از سایت کمپانی مربوطه مرتفع کرد.

البته مشکل در بعضی موارد پیچیده است، برای مثال می تواند مشکل از یک رم معیوب باشد. جهت پیدا کردن مشکل نرم افزار MemTest86  جهت تست سخت افزاری، پیشنهاد می شود.


mohammad firoozian

چرا کروم مقدار وحشتناکی از رم را استفاده می کند

کروم شاید بهترین مرورگر باشد اما رم رایانه شما را کاملا می خورد. اگر تا بحال به Task manager رایانه خود نگاه کرده باشید، مطمئنا به خاطر تعداد مطلق عملیات های کروم و رمی که تسخیر نموده اند مبهوت شده اید. اینجا به دلیل استفاده بیش از حد رم و روش جلوگیری از شکم پرستی آن می پردازیم.

کروم آن همه رم را برای چه استفاده می کند

چرا کروم مقدار وحشتناکی از رم را استفاده می کند

کروم آن همه رم را برای چه استفاده می کند

وب گردی پیچیده تر از آنچه که مردم به آن امتیاز می دهند شده است. فکرش را بکنید: زمانی که شما در حال استفاده از یک کامپیوتر هستید، بیشتر آنچه انجام می دهید در مرورگر شما خلاصه می شود، از باز کردن سربرگ ها تا تماشای ویدیوها و استفاده از برنامه های تحت وب و برنامه های جانبی که با سایر بخش های رایانه شما هماهنگ می شوند. اینها موارد خیلی زیادی هستند.

کروم هر سربرگ، پلاگین و برنامه جانبی را به عملیات اختصاصی خود تفکیک می کند تا در صورتی که یکی از آنها از کار افتاد (مثل Flash) باعث از کار افتادن تمام صفحه اینترنتی یا بسته شدن ناگهانی تمام سربرگ های شما نشود. از آنجایی که ناچار به دوبرابر نمودن برخی عملیات ها در هر سربرگ می گردد لذا این امر می تواند موجب استفاده از رم بیشتر شود. اما این امر کارها را نیز بسیار راحت تر می کند.

همچنین اتفاقات دیگری نیز در پشت پرده می افتند. برای مثال قابلیت prerendering در کروم می تواند موجب مصرف رم بالاتری گردد، اما در عین حال موجب باز شدن صفحات وب شما با سرعت بیشتری می شود. برخی برنامه ها و یا وب سایت ها نیز ممکن است نشتی رم داشته باشند که در نتیجه، زمانی که کار شما با آنها تمام می شود به طور کامل بسته نمی شوند و به مرور زمان موجب استفاده رم بیشتری می گردند.

و البته هر چه سربرگ، برنامه جانبی و پلاگین بیشتری را باز، نصب و یا اجرا کرده باشید، کروم رم بیشتری را مورد استفاده قرار خواهد داد.

پس می توان گفت کروم رم زیادی را مصرف می کند اما غالبا به یک دلیل است: راحتی شما. اکثر ما به سربرگ های زیاد و بارگزاری سریع صفحات خو گرفته ایم و بهایی که برای آن می پردازیم گیگابایت ها رم است. این بدان معنا نیست که کروم نمی توانسته از مقداری بهینه سازی رم استفاده کند اما این حالت موجود، بیشتر شبیه به آینده وب گردی است.

mohammad firoozian

sony-zmp-aerosense-drone-1280x653

سونی اولین هواپیمای بدون سرنشین و دوربین دار خود را به نمایش گذاشت. این هواپیما که همانند جت های UCAV طراحی شده است، توانایی حرکت عمودی در هنگام بلند شدن از زمین برای شروع حرکت را دارد.

همانطور که اشاره شد این هواپیما می تواند به صورت عمودی حرکت کرده و به مدت دو ساعت و با سرعت ۱۰۶ مایل بر ساعت به کار خود ادامه دهد.

در ماه جولای یک پیمان همکاری میان شرکت بزرگ سونی و شرکت رباتیک ZMP امضا شد که مطابق با این قرارداد دو شرکت قرار است کمپانی ای را تحت عنوان Aerosense Inc را اندازی و روی پروژه Aerosense با یکدیگر همکاری کنند.

همکاری این دو کمپانی بزرگ باعث تلفیق توانایی ها و تکنولوژی های آنها با یکدیگر شده و باید امیدوار باشیم که این محصول جدید دارای کیفیت بسیار خوبی باشد.

مطابق با گزارشات رسیده این هواپیمای بدون سرنشین توانایی حمل اجسام تا وزن ده کیلو گرم را دارد. با این حال استفاده اصلی این وسیله گرفتن عکس از آسمان و پردازش این تصاویر  و همچنین ارائه طیف وسیعی از خدمات کسب و کار از جمله اندازه گیری، نقشه برداری و بازرسی و مشاهده می باشد.

خلبان این هواپیمای بدون سرنشین کاربران و یا خریداران این هواپیماها خواهند بود.

مدیر اجرایی Aerosense و ZMP آقای هیساشی تانیگوچی در یک کنفرانس خبری گفت که هواپیماهای بدون سرنشین امن تر از هواپیماهای معمولی خواهند بود چرا که اغلب اتفاقات در این حوزه ناشی از خطاهای انسانی است.

مدیر اجرایی شرکت Aerosense در مجله وال استریت اعلام کرد که در آمد این شرکت در سال ۲۰۲۰ ده میلیارد ین خواهد بود و این شرکت قصد دارد تا خدمات خود را از سال ۲۰۱۶ شروع کند.

قوانین حاکم برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشن در حال تحول هستند.

مقامات هواپیمایی انگلستان (CAA) درحال بررسی یک سری قوانین جدید برای دارندگان هواپیماهای بدون سرنشین و تشویق دیگر افراد برای استفاده از هواپیما ها می باشند.

mohammad firoozian

anars.ir.File Manager HD (Explorer).3

گاهی برای کار با فایل‌ها و فولدرهای خود نیاز به نرم افزاری دارید تا با آن نرم افزار بتوانید فایل‌های خود را بهتر و سریع‌تر مدیریت کنید، برنامه File Manager، نرم افزاری جهت مدیریت فایل‌ها در اندروید می‌باشد که جایگزین مناسبی برای برنامه‌های دیگری نظیر File Explorer می‌باشد، این برنامه هر چیزی را که روزانه برای پیشبرد سریع‌تر و بهتر کارهایتان نیاز دارید برای شما فراهم می‌کند، ویژگی‌های استانداردی مانند: مدیریت فایل‌ها، کپی، تغییر نام، نمایش و از جمله ویژگی‌های اصلی این برنامه هستند اما این برنامه قابلیت‌های مهم‌تری هم دارد که باعث ایجاد تفاوت آن با دیگر برنامه‌های مشابهش می‌شود، از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به این مـوارد اشـاره کـرد: مرتـب سـازی خودکـار (Auto-sorting)، بازکردن خودکار فایل‌های بسته بندی شده (Auto-unpacking)،مرور آرشیوها، رجیستری و FTP، جست‌وجو برای فایل‌ها و نمایش فایل‌ها و عکس‌ها نیز با این برنامه قابل انجام است. پشتیبانی این نرم افزار از اسکریپت نویسی، به کاربر این امکان را می‌دهد تا به خودکارسازی امور تکراری بپردازد. رابط کاربری این برنامه بهبود یافته و از ۱۵۰ نوع فایل پشتیبانی می‌کند. این نرم افزار در راستای دستیابی سریع به ابزارها و ویژگی‌های دارای نوار ابزار و آیتم‌های منو می‌باشد. از دیگر قابلیت‌های این برنامه این است که از ۲۸ زبان پشتیبانی کرده و با پشتیبانی از رزولوشن‌های متعدد برای تمامی اسمارت فون‌ها و تبلت‌های اندرویدی بهینه سازی شده است.

در ادامه برخی از ویژگی‌های کلیدی این برنامه را برای‌تان فهرست خواهیم کرد:

mohammad firoozian

Samsung-Logo-2

این مسئله کاملا قابل درک است که شرکت های تولید کننده گوشی های همراه مبتنی بر اندروید، جهت پیدا کردن راه های جدید برای کسب درآمد، احساس می کنند که بایستی بطور خلاقانه گوشی های خود را طراحی کنند و به آن قابلیت های جدید اضافه کنند اما آنها نیز باید مواظب باشند که زیاد از حد پا پیش نگذارند.

در اوایل این ماه شاهد بودیم که شرکت HTC یک سری پیام های تبلیغاتی  برای کاربران One M8 و One M9 در     notification center  آنها ارسال کرد که اصلا بازخورد جالبی در میان کاربران پایه ثابت اندروید نداشت. بهرحال، زمانی که شما مبلغ زیادی برای یک گوشی همراه هزینه کرده اید، چه دلیلی وجود دارد که آن شرکت گوشی شما را با پیام های تبلیغاتی که مطلوب شما نیست، اشغال کند؟

به گزارش Android Police، شرکت سامسونگ نیز حرکت مشابهی را برای دسته ای از کاربران انجام داده است و پیام های تبلیغاتی در notification center آنها ارسال می کند.

به نقل از Android Police، اگر تا به حال متوجه آن نشده اید، در notification شما پیام های تبلیغاتی ارسال می شود. اینطور بنظر می رسد که این مسئله برای دسته ای از کاربران اتفاق افتاده است، با تشکر از Samsung Puch Service !! “

در حالی که محصولات سامسونگ به هیچ وجه محصولات ارزان قیمتی نظیر محصولات Xiaomi یا مشابه آن نیست، عجیب است که سامسونگ از این روش برای کسب درآمد استفاده می کند.

تمامی این محصولات، گوشی های سطح بالای روز هستند که در قبال آنها مبلغ بالایی از شما دریافت می کنند و شما انتظار چنین پیام هایی را در نوار اغلان خود ندارید.

علاوه بر اینکه این مسئله تنزلی در سطح تجربه کاربران بوجود آورده است، این حرکت سامسونگ، یک نکته بسیار مثبتی برای شرکت Apple می تواند باشد. بهرحال تا همین الان هم شاید بسیاری پیام های تبلیغاتی برای شما ارسال شده باشد، چه دلیلی دارد که ما گوشی های این شرکت ها را تحمل کنیم!؟

درست است که شاید شرکت های سامسونگ و HTC از این کار بهره کوتاه مدتی ببرند، اما در یک نگاه بلند مدت، باعث ترغیب کاربران به سوی iPhone یا گوشی های Google Nexus می شود.

 

mohammad firoozian

اپ

در تمام تلفن های هوشمند اندرویدی، نرم افزارهای پیش فرض زیادی نصب است که اکثرا کاربرد چندانی ندارند. حتی کاربرد بعضی از آنها برای ما نامعلوم است و بعضی دیگر را لااقل یک بار هم باز نکرده ایم. بدترین قسمت این نرم افزارها این است که حافظه زیادی را اشغال کرده اند و باز بدتر اینکه، این نرم افزارها قابل پاک شدن نیستند.

خوشبختانه از این پس کاربرهای اندروید با نرم افزارهای پیش فرض کمتری درگیر می شوند. به گزارش Android Central، گوگل دیگر برای اینکه کدامین نرم افزارها را بطور پیش فرض برای گوشی های مبتنی بر اندروید در نظر بگیرد، دغدغه ای ندارد.

نرم افزارهایی مانند Google+، Google Play Games، Google Play Books و Google Newsstand دیگر بطور پیش فرض نصب نخواهند بود. برای مثال در سامسونگ Galaxy Note 5، دیگر شاهد نرم افزار Google+ بطور پیش فرض نیستیم.

درست است که اندروید یک سیستم عامل متن باز می باشد، ولی گوگل یک سری نرم افزارهایی را برای گوشی های مبتنی بر آن را در نظر گرفته است. برای مثال اگر شرکت HTC بخواهد گوشی ای همراه با نرم افزار Gmail تولید کند، نیاز دارد همچنین نرم افزارهای Google+ و Newsstand را نیز به کاربران خود ارائه بدهد.

نه تنها این نرم افزارهای اضافه حجم فضای ذخیره سازی شما و همچنین مموری شما را اشغال می کند، بلکه حق انتخاب را نیز از کاربران می گیرد. اکنون، دیگر گوگل با نرم افزارهای پیش فرض کمتری گوشی شما را اشغال خواهد کرد ولی باز هم تولید کننده ها و شرکت های مخابراتی هستند که خواستار نصب بودن بعضی از نرم افزارها بصورت پیش فرض هستند.

البته این طور برداشت نشود که این پایان روزهای Google+ یا Newsstand می باشد؛ خیر!

این نرم افزارها بازهم بطور معمول آپدیت و بصورت قابل دانلود در Google Play برای علاقه مندان، موجود خواهد بود.

mohammad firoozian

AndersSteveLukeInsideTSGenerics_960

در حال حاضر زبان‌های برنامه نویسی مختلف بیش از قبل به کار برنامه نویسان می‌آیند، زیرا تا چند سال پیش استفاده از اپلیکیشن‌ها تا این حد فراگیر نشده بود. از زمان ارائه زبان‌های برنامه نویسی قدرتمندی مانند زبان دلفی و جاوا، شرکت مایکروسافت در جدال با شرکت جاوا به دنبال ایجاد زبان کاملی بود که کم کم این زبان را از میان بردارد.

بسیاری از افراد می‌گویند که به همین دلیل هم زبان C#، را ایجاد کرد. در چارچوب زبان‌های دات‌نت، زبان سی‌شارپ نقشی محوری دارد و بیشتر برنامه نویسان فعلی از این زبان استفاده می‌کنند.

در اکتبر سال ۲۰۰۱، انجمن تولیدکنندگان رایانه در اروپا، زبان سی‌شارپ را به عنوان یک استاندارد پذیرفت و این زبان در ابتدا توسط شرکت مایکروسافت به عنوان بخش اصلی از چارچوب دات‌نت پیاده‌سازی شد و بعد از مدت بسیار کوتاهی توسط شرکت‌های مطرحی چون هیولیت پیکارد، اینتل و خود مایکروسافت برای استاندارد سازی پیشنهاد شد.

این زبان براساس مدرن بودن، سادگی و همه منظوره بودن ساخته شده است.

mohammad firoozian