عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

۳۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

electric-car-charge-road-highways-england-1

رانندگی کردن بدون دغدغه ی سوخت، آرزویی است که همه رانندگان دارند و این همان چیزی است که در بزرگراه انگلستان برای خودروهای الکتریکی برنامه ریزی شده.

در این روش که جزئیات آن را در تصاویر زیر، مشاهده می کنید. کابل های موجود در زیر جاده، وظیفه تولید میدان مغناطیسی را دارند و این میدان تولید شده، توسط سیم پیچ موجود در خودرو، به انرژی الکتریکی تبدیل می شود و در واقع می توان گفت که خودروهای الکتریکی با این جاده، از شارژ آنلاین برخوردار هستند.

در حال حاضر، دولت انگلیس برای اینکه خود را در خط مقدم این عرصه نگهدارد، حاضر به هزینه ۵۰۰ میلیون پوند، برای ۵ سال آینده این پروژه شده است.

لازم به ذکر است که قبل از عمومی کردن این پروژه در خیابان ها، این طرح برای آزمایش به مدت ۱۸ ماه در بزرگراه انگلستان اجرا می شود.

البته این اولین باری نیست که چنین طرحی اجرا می شود بلکه مشابه این پروژه در سال ۲۰۱۳ در کشور کره جنوبی برای مسافتی به طول ۱۲ کیلومتر ایجاد شد که برای اتوبوس های خاصی مورد استفاده قرار می گرفت.

مایک ویلسون (مهندس بزرگراه) می گوید که خودروهای الکتریکی به سرعت در حال پیشرفت هستند و ما متعهد به حمایت از خودروهای هستیم که تولید گاز گلخانه ای کمتری دارند. و در ادامه افزود که این فناوری، باعث ایجاد یک شبکه جاده ای پایدارتر برای انگلستان خواهد شد و نیز فرصت های جدیدی را برای حمل و نقل در سراسر کشور رقم خواهد زد.

 

electric-car-charge-road-highways-england-4

electric-car-charge-road-highways-england-5


mohammad firoozian


Facebook drone Aquila

فیسبوک آماده تست جهانی هواپیماهای بدون سرنشین ارائه کننده اینترنت


شرکت فیسبوک در روز پنج شنبه اعلام کرد که ساخت هواپیمای بدون سرنشین این شرکت که هدف آن متصل کردن همه مردم جهان به اینترنت است،در مقیاس واقعی خود به پایان رسیده است.این هواپیما طول بال هایی همانند بوئینگ ۷۳۷ دارد.این هواپیما در سال آینده برای اولین بار تست خواهد شد.

پائل مگوایر، مدیر مهندسی شرکت:  این هواپیما ۴۰۰ کیلو گرم وزن دارد و در ارتفاعی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر شناور است .این هواپیما بالاتر از هواپیماهای تجاری پرواز می کند، به طوری که تحت تاثیر شرایط جوی نامطلوب آب و هوایی قرار نمی گیرد.

جی پاریخ، که مدریت مهندسین را به عهده دارد می گوید ،که ماموریت ما، برقرای اتصال همه افراد جهان به اینترنت است.

مگوایر گفت که هواپیماهای بدون سرنشین، که در ۱۴ ماه ساخته شده اند، قادرند در هر بار پرواز، ۹۰ روز در هوا معلق باشند. بالون هایی با گاز هلیوم ،هواپیما را در هوا شناور نگه می دارند. طول هر یک از بال های این هواپیما  ۴۲ متر است.

 این هواپیماها در طول روز در ارتفاع ۳۰ کیلومتری قرار دارند و در طول شب، برای ذخیره انرژی، در ارتفاع ۲۰ کیلومتری شناور هستند.

این هواپیما ها که بخشی از پروژه ای به نام Aquila هستند قادرند که ۱۰ درصد افرادی را که به اینترنت دسترسی ندارند را به این شبکه متصل کنند.

پاریخ گفته است که فیس بوک، برنامه ی برای فروش هواپیماها ندارد، و فقط در نظر دارند که دسترسی به اینترنت را افزایش دهند..

به گفته مگوایر، اگرچه فیسبوک برای تست هواپیمایش در آمریکا، موانع قانونی و سیاسی ندارد، منتهی این اولین باری است که یک شرکت می خواهد در همچین ارتفاعی فعالیت کند، لذا این تیم باید دستورالعمل های سیاسی زیادی را رعایت کند.

 

mohammad firoozian

برنامه Airdroid جایگزینی مناسب برای کابل USB جهت اتصال تلفن همراه به رایانه و مدیریت آن از این طریق محسوب می شود. با استفاده از این برنامه، امکان انتقال فایل ها، ارسال پیام، پخش آهنگ، مشاهده عکس ها یا حتی مدیریت برنامه های نصب شده روی تلفن همراه بدون نیاز برای نصب برنامه های اضافی روی رایانه وجود دارد.

برنامه Airdroid و استفاده از آن کاملا رایگان بوده و در فضای آن حتی از تبلیغات نیز خبری نیست. این برنامه برای اتصال رایانه و تلفن همراه به یکدیگر از طریق شبکه ای که هر دو دستگاه همزمان به آن متصل اند عمل می کند. فرض کنید رایانه از طریق کابل شبکه و تلفن همراه با اتصال بی سیم به مودم ADSL متصل است و حالا شما حتی با قطع بودن اتصال اینترنت و تنها از طریق شبکه می توانید رایانه و تلفن همراه خود را به هم متصل کنید.

پس از نصب برنامه روی تلفن همراه و اجرای آن، از شما برای عضویت در باشگاه کاربران Airdroid دعوت خواهد شد که البته این عضویت کاملا دلخواه بوده و می توان از آن عبور کرد. با نمایش صفحه ابتدایی یک آدرس IP به همراه شماره پورت نظیر 192.168.1.101.8888 نمایش داده خواهد شد که با وارد کردن آن در مرورگر و باز شدن صفحه مخصوص، به سرعت می توان به محتویات و امکانات مختلف تلفن همراه نظیر تصاویر، موسیقی ها، فهرست تماس ها، تاریخچه تماس ها، صفحه پیام های کوتاه یا حتی دوربین دسترسی پیدا کرد.

 

 اتصال رایانه به تلفن همراه بدون استفاده از کابل

دسترسی به اطلاعات تلفن همراه
با استفاده از گزینه اطلاعات می توان به شماره نسخه سیستم عامل اندروید نصب شده روی تلفن همراه، مدل آن، میزان باتری یا حتی حجم اشغال شده حافظه ها دسترسی پیدا کرد؛ ضمن اینکه در قسمت اطلاعات اضافی اطلاعاتی نظیر تعداد افراد موجود در فهرست تماس ها، تعداد پیامک های ذخیره شده، تعداد برنامه های نصب شده و تعداد فایل های موجود در هر دسته نمایش داده می شود.

mohammad firoozian

سه چیز وجود دارد که یک کارآفرین را مضطرب می‌کند؛ یک: مدیریت جریان نقدی، دو: پیدا کردن شرکای مناسب/ استخدام اعضای تیم صحیح، سه: فشار دادن دکمه ارسال در یک کمپین ایمیل.

20141218004818-typing-keyboard


در ظاهر ایمیل ساده به نظر می‌رسد، حداقل به خاطر این‌که مردم خودشان خواسته‌اند که پیام‌های شما را دریافت کنند(شما از یک لیست ایمیل opt-in استفاده می‌کنید درست است؟ ) که این یک مزیت است و شما باید از فرصتی که در اختیار شما قرار داده شده و امتیازی که دارید استفاده کنید.

اما در نظر داشته باشید که ایمیل یک ماشین روب گلدبرگ در بازاریابی آنلاین است. در این‌جا فهرستی وجود دارد تا مطمئن شوید که ایمیل شما موثر خواهد بود.

 

1) صرف زمان زیاد بر روی خط موضوع (سابجکت ایمیل)

خط موضوع همانند عنوان یک پست وبلاگ بسیار مهم است، آن باید کاملا واضح و ارزشمند باشد. از عنوان‌های تکراری و خسته‌کننده استفاده نکنید. کلید مطالب خوب شما در خط موضوع است، به اندازه کافی آن را خاص و مرتبط انتخاب کنید.

2) کوتاه نگه داشتن خط موضوع

خطوط موضوع باید شامل 6 تا 10 کلمه باشند. همه‌ی ما باید تلاش کنیم تا در تعداد کلمات کمتر جملات قدرت‌مندی را بیان کنیم.

3) آن را متناسب گوشی‌های هوشمند طراحی کنید

هر چیزی را که می‌خواهید ایمیل کنید باید به طراحی ریسپانسیو تکیه کنید.

4) استفاده از عناوین فرعی

هفت تا ده کلمه در پنجره پیش‌نمایش یک ایمیل به احتمال زیاد اولین چیزهایی هستند که دریافت کننده خواهد دید. این فضا را هدر ندهید! این مکان مانند متاتگ شرح نتایج موتورهای جستجو است و از این مکان برای حمایت از خط موضوع خود استفاده کنید.

5) یک شخص واقعی باشید

ارسال باید با دیدگاه فرد به فرد باشد. حتی اگر ایمیل از طرف شرکت شما باشد باید محتوا به گونه‌ای باشد که فرد احساس کند با یک فرد واقعی (انسان) در حال تعامل است. با زبان طبیعی و به صورت اول شخص(با استفاده از “من” و “ما” و گفتن “شما” به گیرنده) صحبت کنید.

6) فراخوان‌های مشخص و خاص ارائه کنید.

فراخوان به معنی درخواست از کاربر برای انجام یک کار خاص است. اغلب فراخوان‌ها معمولا نتیجه نمی‌گیرند. فراخوان‌های شما باید به گونه‌ای باشد که بر روی خواننده اثر بگذارد و به او انگیزه عمل بدهد.

mohammad firoozian

مصاحبه با پریسا تبریز، مسئول امنیت اطلاعات شرکت گوگل

تا قبل از این در میان ایرانیان موفق نام “پریسا تبریز” را شنیده بودیم اما هیچ مصاحبه رسمی یا مقاله‌ای در رابطه با کارهایی که تا به حال توسط او انجام شده، منتشر نشده بود. به تازگی مجله‌ای با نام elle مصاحبه‌ای را با پریسا تبریز که مسئول امنیت اطلاعات شرکت گوگل است، انجام داده و تیم مصاحبه‌کننده این نشریه، خانم پریسا تبریز را در اتاق کنفرانس گوگل ملاقات کرده‌اند. آن‌ها به هیچ عنوان اجازه نداشتند که به محل کار او بروند و حتی در همان محدوده مجازی که برایشان برای انجام مصاحبه مشخص شده بود، یک مامور امنیتی همه جا آن‌ها را همراهی می‌کرد. تمامی نکات امنیتی در حین انجام عملیاتی مانند مصاحبه با یکی از پرسنل بخش امنیتی رعایت می‌شود به عنوان مثال حتی زمانی که فردی تصمیم می‌گیرد در میان کار به استراحت بپردازد، یک مامور مانند سایه همراهی‌اش می‌کند. با تمامی این اوصاف این تیم مصاحبه‌کننده در نهایت موفق شدند که با ” شاهدخت امنیت” شرکت گوگل مصاحبه کنند و این لقبی است که در شرکت گوگل به ایشان داده شده است. به طور حتم سمت شغلی رسمی پریسا تبریز به عنوان مدیر بخش امنیت اطلاعات گوگل، مسئولیت کوچکی نیست. اگر شما هم دوست دارید با کار این خانم بیشتر آشنا شوید، مصاحبه‌ای را که از ایشان منتشر شده، در ادامه دنبال کنید.

mohammad firoozian


ناسا۲

گردش و تفریح، جزو هیجان انگیزترین کارهای هر انسان است به طوری که برخی برای این لذت، حاضر به صرف هزینه های زیادی هستند حال اگر این گردش خارج از سطح زمین باشد چه حسی پیدا خواهید کرد؟
سازمان ناسا، به تازگی نرم افزارهای تحت وبی را تولید کرده است که بوسیله آنها می توانید بر روی سطح کره مریخ قدم بگذارید.

هر دو این ابزارها، بررسی دقیقی از سطح کره مریخ را به شما می دهند اما از دو زاویه متفاوت.

Mars Trek رویکردی همانند گوگل ارث دارد منتهی اطلاعات موجود در این سفر مجازی، حاصل ۵۰ سال اکتشافات ناسا می باشد که بیش از یک جهان تعاملی ۳D است.

عمق تصویر فوق العاده این سفر مجازی، باعث دیدی ۲ بعدی و ۳ بعدی می شود و جالبتر از آن اینکه، شما تصاویری را می بینید که بعضی از بازی های ویدیویی از آنها الهام می گیرند.

اگر شما فردی کنجکاو و جستجوگری هستید با این گردش شگفت انگیز،‌ یک تجربه جذاب را به گنجینه خاطرات خود، اضافه خواهید کرد. البته این نرم افزار، یک شبیه سازی است که بوسیله نقشه ها ایجاد شده و لذا گردش شما مجازی می باشد و نه واقعی،‌‌ هر چند که تصاویر شما از دو مریخ نورد ناسا باشد.

استفاده از دو ابزار طراحی شده، کاملا رایگان و در مرورگرها قابل اجرا است لذا برای انجام یک گردش جالب و باورنکردنی به لینک های زیر مراجعه کنید.

لینک (۱)

لینک (۲)

mohammad firoozian


sam_033

احتمالا هنگامی که شما در مورد یک تبلت فکر می کنید،‌ به دنبال یک چیز خاص می گردید که نهایتا جستجوی شما معطوف بر محصولات دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ خواهد بود. اما به طور کلی، تبلت ها معمولا دارای ظاهری مکعب مستطیل هستند و تفاوت آنها بیشتر بر روی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. اما اکنون در آی بایت، با تبلتی آشنا خواهید شد که نمای متفاوتی با تبلت های فعلی دارد و در واقع نمایشی از تبلت های آینده می باشد.

در پست های قبلی هم یاد آور شدیم که همواره شرکت سامسونگ، جز شگفتی سازهای عرصه تکنولوژی است و این بار، این شرکت با الهام از کتیبه های باستانی،‌ اقدام به طراحی تبلتی جالب کرده است.

همانطور که در تصاویر آی بایت می بینید،‌ این تبلت بوسیله تکنولوژی Flexible (قابل انعطاف)، طراحی شده که در نتیجه به صورت نواری در محفظه ی استوانه ای شکل، قرار می گیرد.

mohammad firoozian

یکی از بزرگترین مشکلاتی که عکاسان از آن رنج میبرند، به وجود آمدن انعکاس های ناخواسته در هنگام عکاسی است.این پدیده زمانی به وقوع می پیوندد که در بین دوربین و سوژه عکاسی، پنجره ای شیشه ای وجود داشته باشد. انعکاس عکاس در پنجره، مزاحمی است که همه ما تا به حال با آن برخورد داشته ایم.

 به تازگی  شرکت گوگل و ام آی تی ،تمرکز خود را بر روی رفع این مشکل گذاشته اند. محققان این دو شرکت الگوریتمی را توسعه داده اند که می تواند با استفاده از فریم های یک ویدئوی کوتاه ،این انعکاس ها را از بین ببرد و تصویر سوژه مورد نظر و تصویر انعکاس پشت دوربین را به دو عکس مستقل از یک دیگر تبدیل کند.

mit-reflection-free-photos

این الگوریتم کاربردهای زیادی دارد، برای مثال می توانید تصویر قطرات باران و یا فنس های توری مانند فلزی را از تصویر خود جدا کنید. با این الگوریتم شما قادر خواهید بود در هر شرایطی تصاویری بدون هرگونه انعکاس را ثبت کنید. در آینده ای نزدیک این احتمال وجود دارد که شاهد قرار گرفتن این تکنولوژی بر روی همه دوربین ها و تلفن های همراه باشیم. نکته جالبی که در مورد این تکنولوژِی وجود دارد این است که می تواند تصویر انعکاس یافته را با کیفیت واقعی آن در پشت دوربین ثبت کند، این به این معناست که می توانید مثلا در هواپیما از درون انعکاس خود در پنجره ،یک عکس با کیفیت برای صفحه اینستاگرام خود به ثبت برسانید بدون اینکه مزاحمتی برای دیگران ایجاد کنید.

mohammad firoozian


branto-features

این گوی کوچک سیستم امنیتی بسیار قوی و هوشمندی است که می‌توانید با خیال راحت خانه خود را به آن بسپارید. Branto نام این محصول جالب است که به صورت ۳۶۰ درجه همه منزل شما را زیر نظر دارد و هر تغییر و مورد مشکوک را ضبط کرده و در صورت لزوم هشدار می‌دهد. در عین حال می‌تواند برای شما موسیقی پخش کند و یا برای ویدئو چت از آن استفاده کنید. این سیستم امنیتی توپی شکل مجهز به دید در شب بوده و سرعت بالایی در چرخیدن و حرکت به سوی مکان‌های مختلف در منزل دارد. همچنین قدرت تشخیص صدا داشته به طوری که چنان چه فرد غریبه‌ای وارد خانه شود به سرعت تشخیص می‌دهد.

mohammad firoozian


221

بزرگان فناوری هر چند وقت یک بار دچار این احساس می‌شوند که کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند و به همین دلیل دست به اقدامات عجیب و جالبی می‌زنند که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و همچنین به مردم یادآوری کنند که همچنان هستند و کسی نباید آن‌ها را از خاطر ببرد. شاید فکر کنید که افرادی مانند آقای بیل گیتس به قدری مورد توجه هستند که احتیاجی به اقدامات این چنینی ندارند اما در این مورد اشتباه می‌کنید به تازگی بیل گیتس که موسس و مدیر عامل سابق مایکروسافت است و در حال حاضر هم در سمت رئیس هیئت مدیره این شرکت قرار دارد، دست به اقدام جالبی در سایت مشهور reddit زده است. او در این پایگاه اینترنتی یک مراسم مجازی به پا کرده و عنوان این مراسم را هم ” هر چه می‌خواهید از من بپرسید” گذاشته است. به این ترتیب او در رویارویی مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با مردم قرار گرفته و خودش به سئوالاتی که مردم از او داشتند پاسخ گفته است. البته بیل گیتس با این که تمام تلاشش را کرده است تا از جهان فناوری فاصله نگیرد اما اکنون بیشتر درگیر بنیاد خیریه‌ای که با همکاری همسرش اداره‌اش می‌کند، شده و دیگر مثل گذشته در بطن اتفاقاتی که در جهان فناوری رخ می‌دهد، قرار ندارد. اما با تمامی این مسائل هنوز بسیاری از افراد او را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و فعال‌ترین افراد حاضر در جهان فناوری می‌دانند و به دنبال نظرات او در مورد مسائل گوناگون هستند. اگر شما هم بیل گیتس را دوست دارید در ادامه با ما باشید تا گوشه‌های جالبی از پرسش و پاسخ‌هایی که در سایت ردیت مطرح شده را با هم مرور کنیم.

mohammad firoozian