عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

آموزش بازگشت به تنظیمات اولیه در مرورگر کروم


یکی از اتفاقاتی که ممکن است هرکاربر با آن مواجه شود، خراب شدن تنظیمات یک نرم‌افزار است بصورتی که ممکن است از حالت عادی اجرای خود خارج شده و بدرستی کار نکند. شاید سریع‌ترین روش برای حل این مشکل، بازگشت به تنظیما ت اولیه و یا اصطلاحاً Reset کردن تنظیمات است.

این قابلیت در مرورگر کروم نیز گنجاده شده است و ممکن است خیلی مفید باشد؛ چرا که کاربرانی که به تازگی به این مرورگر مهاجرت می‌کنند، ممکن است با تنظیمات آن آشنایی کاملی نداشته باشند و معمولاً خراب‌کاری‌ می‌کنند.

برای ریست کردن تنظیمات مرورگر کروم، ابتدا از طریق منوی بالا در سمت چپ، وارد Settings شوید.

open_settings_chrome

به پایین صفحه مراجعه کرده و بر روی Show advanced settings را کلیک کنید.

show_advanced_settings_chrome

به انتهای صفحه مراجعه کرده و بخش Reset settings را دقت کنید. روی گزینه Reset Settings کلیک کنید تا تنظیمات به حالت اولیه باز گردد.

reset_Settings_chrome


mohammad firoozian

شرکت گوگل در راستای ارتقاء خدمات خود، سرویس جدیدی را به صورت اختصاصی برای خبرنگارها ایجاد کرده است.

راه‌اندازی خدمات ویژه گوگل برای خبرنگارها


شرکت گوگل در راستای ارتقاء خدمات خود، سرویس جدیدی را به صورت اختصاصی برای خبرنگارها ایجاد کرده است.


به گزارش گوگل نیوز، این سرویس جدید که Google News Lab نام دارد می‌تواند گزارش‌های ویدیویی همزمان از رخداهای مختلف را در قالب یک چارچوب متمرکز به خبرنگارها ارائه کند.

در این ساختار جدید گوگل با استفاده از تلفیقی از سرویس‌های قبلی خود موفق به ایجاد یک سامانه جدید شده است که می‌تواند به صورت کلی تمامی محتوای مربوط به یک خبر خاص را در قالب گزارش‌های ویدیویی با کمک سیستم یوتیوب، گزارش‌های متنی با کمک سیستم گوگل نیوز به آنها ارائه کند.

این سیستم شامل چهار بخش اصلی خواهد بود، بخش نخست تحقیق است که معنای آن کاملا واضح بوده و از طریق سیستم‌های جستجوی گوگل می‌تواند خدمات مورد انتظار را به خبرنگارها ارائه نماید. 

بخش دوم گزارش نام دارد و در آن می‌توان با کمک ابزارهای بصری گوگل مانند گوگل درایو به نگارش اخبار و گزارش مربوط به آنها پرداخت.


سومین بخش توسعه خبر است که گوگل می‌تواند به عنوان یک منبع بسیار مفید برای انتشار خبر به کمک خبرنگارها آمده و در این زمینه به آن‌ها یاری برساند.

بخش پایانی نیز بهینه سازی نام گرته است که به خبرنگار اجازه می‌دهد تا باخورد صورت گرفته نسبت به خبر خود را با توجه به ابزارهای تحلیلی گوگل به دست آورده و بر همین اساس نیز نسبت به بهینه‌سازی ساختار خبرهای بعدی و یا خبرهای فعلی خود اقدام کند.

این سرویس برای همگان قابل دسترسی بوده و استفاده از آن نیاز به معرفی‌نامه خبرنگاری یا مدرک خاصی نخواهد داشت.
mohammad firoozian

مرورگری اینترنت یکی از کار‌هایی است که روزانه توسط افراد بسیار زیادی انجام می‌شود. یکی از قابلیت‌هایی که در این کار ما را بسیار یاری می‌کند، بخش تب‌ها هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید چندین وب‌سایت را به صورت همزمان اجرا کنید و نمایش دهید اما گاهی میزان تب‌هایی که اجرا کرده‌ایم افزایش می‌یابد و در واقع پیدا کردن یک سربرگ کار سختی می‌شود اما خوشبختانه گوگل برخی افزونه‌ها برای مدیریت تب دارد که کاربران می‌توانند از طریق آن‌ها وارد عمل شوند. در ادامه با این افزونه‌ها آشنا خواهیم شد. التبه توجه داشته باشید که این افزونه‌ها تنها در مرورگر کمپانی گوگل با نام کروم قابل استفاده هستند.

Tabman

یک افزونه بسیارمشهورکه برای مدیریت تب‌ها مورداستفاده قرارمی‌گیرد،Tabman Tabs Manager نام دارد که بعد ازنصب تنها کافی‌ست دکمه‌های Alt+Z را فشار دهید تا این افزونه اجرا و نمایش داده شود. از طریق این افزونه تمامی تب‌ها به صورت لیست شده به همراه نام و اطلاعاتی که دارند نمایش داده می‌شوند که کاربران از طریق آن هرچه ساده‌تر می‌توانند تب‌های خود را بیابند. علاوه بر این یک بخش نیز برای جستجو در بین تب‌ها وجود دارد تا هرچه سریع‌تر بتوانید آن‌ها را پیدا کنید. گفتنی است که این افزونه یک آیکون نیز در کنار نوار جستجو قرار می‌دهد که از طریق آن نیز می‌توانید برای مشاهده تب‌ها وارد عمل شوید.

mohammad firoozian

محصول متفاوت مایکروسافت در راه است


چندی پیش مایکروسافت از محصول جدید و متفاوتی خبر داد که نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کرده بود اکنون مشخصات بیشتر و زمان عرضه آن اعلام شده است.


به گزارش مهر، محصول جدید و متفاوت مایکروسافت Surface Hub نام داشته که در حقیقت این سخت‌افزار یک سیستم All in one است که دارای یک نمایشگر بزرگ، قلم و همچنین مجموعه‌ای از سنسورها و ورودی‌های مختلف است.

All in one به رایانه‌های یکپارچه ای اطلاق می‌شود که فضای کمی را نسبت به رایانه‌های رومیزی و معمولی اشغال کرده و طرفداران بسیاری دارند.

Surface Hub یک رایانه All in one است که از قابلیت نصب بر دیوار را نیز برخوردار است.

از قابلیت‌های محصول جدید مایکروسافت می‌توان به مواردی مانند اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 مایکروسافت، برقراری ارتباط وایت‌بوردهای One Note با پنل‌های لمسی، قلمی با سرعت باورنکردنی که به سادگی قادر به برقراری ارتباط است را نام برد.

این سخت‌افزار به اسپیکرهای استریو در جلو، یک میکروفون و همینطور دوربین زاویه وسیع 1080 پیکسل و سنسورهای اینفرارد و نور قابل توجهی مجهز شده است.

Surface Hub در دو مدل مختلف عرضه خواهد شد. مدل 55 اینچی با رزولوشن 1920*1080 پیکسل و مدل 84 اینچی با رزولوشن 3840*2140 عرضه خواهند شد. مدل کوچکتر مجهز به Core i5 اینتل و گرافیک
HD 4600 است در حالی که مدل بزرگ تر از پردازنده Core i7 و پردازنده گرافیکی Nvidia Quadro K2200 GPU برخوردار است.

محصول جدید مایکروسافت از اواسط سپتامبر سال جاری وارد بازار فناوری خواهد شد. 

مدل 55 اینچی با قیمت 6999 دلار و مدل بزرگتر با قیمتی در حدود 19999 عرضه می‌شوند.
mohammad firoozian

زمانی که رایانه‌ها خواب می‌بینند!+تصاویر


مهندسان شرکت گوگل اعلام کرده‌اند با این که مرورگرهای این شرکت، بخش اعظم داده‌های کاربران را در سراسر دنیا تامین می‌کنند، این مرورگرها خواب هم می‌بینند.


به گزارش ایسنا، شبکه‌های عصبی مصنوعی (ANNs) گوگل، لایه‌های متشکل از نورون‌های مصنوعی (متکی به رایانه‌) هستند که تصاویر گوگل را پردازش می‌کنند.

دانشمندان به منظور درک این نکته که رایانه‌ها چگونه خواب می‌بینند، باید ابتدا چگونگی یادگیری آن‌ها را درک می‌کردند. 

برنامه‌ریزان گوگل به یک ANN یاد می‌دهند چنگال چیست و این کار را با نشان‌دادن میلیون‌ها تصویر چنگال و همچنین نمایش این نکته که هر یک از این چنگال‌ها چگونه به نظر می‌رسند، انجام می‌دهند.
هر یک از ۱۰ تا ۳۰ لایه این شبکه، اطلاعات پیچیده‌تری را از این تصویر از لبه‌ها تا شکل آن‌ و در نهایت ایده یک چنگال استخراج می‌کنند. 
در نهایت، شبکه عصبی درک می‌کند که یک چنگال دارای یک دسته و دو تا چهار شاخه است و چنانچه اشتباهی در این درک رخ دهد، دانشمندان خوانش اشتباه رایانه را تصحیح کرده و آن را مجاب می‌کنند برای درک چنگال دوباره تلاش کند.
تیم گوگل پی برد که همین فرآیند برای شناسایی تصاویر را می‌توان برای تولید تصاویر نیز به کار برد. 
mohammad firoozian

تلفیق رایانه و تلفن همراه
شاید شما هم دردسرهای کار با محیط کوچک تلفن همراهتان را تجربه کرده باشید.

احساس می‌کنید بعضی وقت‌ها از همین ابزارهای موبایل اما در فضای بزرگتر باید استفاده کنید. 

برای چنین کاری ما Atrix Webtop را به شما پیشنهاد می کنیم.

به گزارش ایتنا، این نرم افزار از طریق کابل HDMI، محیط و تمامی نرم افزارهای تلفن همراه شما را شناسایی می‌کند و قدرت رایانه را برای کار با محیط تلفن همراه به شما می‌دهد. 

بر این اساس می‌توانید از قدرت پردازشی رایانه برای کار در محیط تلفن همراه استفاده کنید. 

همچنین می توانید صفحه کلید خود را برای نوشتن متن SMS‌ها به کار ببرید. 

دسترسی راحت‌تر به اینترنت، سایت‌های شبکه اجتماعی، دفترچه تماس، ذخیره و انتقال فایل‌ها و سایر ابزارهای تلفن همراه نیز با این شیوه بسیار راحت تر انجام می‌گیرد.

mohammad firoozian

آموزش زبان برنامه‌نویسی Swift اپل روی آیفون


اپل در کنفرانس سال گذشته WWDC با رونمایی از زبان برنامه‌نویسی Swift برای توسعه ابزارهای مبتنی بر iOS و Mac همه مخاطبان خود را متعجب کرد.


به نقل از تِک‌کرانچ، این پلتفورم شبیه به چیزی بود که اپل برای خود اختراع کرده است. این محصول شبیه به دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی مخصوص توسعه وب، سیستم اختصارنویسی و‌ ابزار ویژه برای خواندن زبان قدیمی Objective-C اپل را شامل می‌شد.

این زبان برنامه‌نویسی توسط مهندسان اپل ساخته شد و به همین خاطر امکان خواندن سریع کدهای Cocoa را برای کاربران فراهم کرد.

اگرچه هدف اپل از ارائه زبان برنامه‌نویسی مذکور این است که به همه کارشناسان امکان دهد ابزارهای کاربردی متناسب با محصولات آن را تولید کنند، اما در حال حاضر دیده می‌شود که برنامه‌نویسان تمایل چندانی به استفاده از Swift ندارند تا به کمک آن برای iOS و Mac ابزار کاربردی ارایه دهند و البته هنگام استفاده از آن هم پیچیدگی‌های فراوان را پیش روی خود می‌بینند.

 

اپل و گروه توسعه دهنده محصولات آن هم‌اکنون تصمیم دارند این مشکل را حل کنند.
در همان هفته که Swift ارائه شد،‌ یک نسخه از Xcode نیز در قالب یک کتاب رایگان برای پشتیبانی از این زبان برنامه‌نویسی در اختیار کاربران قرار گرفت و دوره‌های آموزش مختلف هم در کنار آن برگزار شد.

اما برای افرادی که به تازگی تصمیم گرفته‌اند برنامه‌نویسی در زبان جدید اپل را آغاز کنند، ابزار کاربردی ویژه‌ای با نام Swifty ارائه شده است که یک فضای آموزشی تعاملی را ارائه می‌دهد و از پایه اصول برنامه‌‌نویسی مبتنی بر این پلتفورم را بازگو می‌کند.

در ابزار کاربردی Swifty که روی آیفون و iPad نصب می‌شود، بیش از ۲۰۰ نوع آموزش مختلف آورده شده است و کاربران می‌توانند از سطوح پایین تا پیشرفته آنها را دنبال کنند.
mohammad firoozian

Go بزرگ‌ترین زبان برنامه‌نویسی جهان می‌شود


جاوا بین مهندسان نرم افزار جهان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی محسوب می‌شود. به طور کلی گفته می‌شود که تقریبا همه شرکت‌های فناوری از این زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند و حتی برای توسعه بخش‌های مختلف اندروید گوگل هم این پلتفرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.


به نقل از اندرویدهدلاینز،‌ جاوا با همه محبوبیت و کاربرد خود حفره‌های امنیتی فراوانی را شامل می‌شود و گوگل با توسعه زبان برنامه‌نویسی مجزا سعی کرده است این حفره‌ها را از میان بردارد.

شرکت گوگل که از سال ۲۰۰۹ به صورت مخفیانه روی زبان برنامه‌نویسی خود کار می‌کرد، هم‌اکنون آن را با نام Go در اختیار مهندسان نرم‌افزار قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود این پلتفرم طی چند سال آینده به محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین زبان برنامه‌نویسی جهان تبدیل شود.

«جیسون بوبرل» مدیر تولید این زبان برنامه‌نویسی اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های گوگل، Go طی چند سال آینده جاوا را هم پشت‌سر می‌گذارد و به کاربردی‌تری زبان برنامه‌نویسی جهان تبدیل می‌شود.

 

او اظهار داشت که یادگیری این زبان برنامه‌نویسی نسبت به جاوا بسیار آسان‌تر است، حفره‌های کمتری دارد و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد.

بوبرل در این خصوص توضیح داد: «توسعه این زبان برنامه‌نویسی کامل شده است و مهندسان نرم‌افزار می‌توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. این پلتفرم آسانی را با قابلیت‌های کاربردی آمیخته است و یک کارشناس نرم‌افزار آگاه به زبان‌های برنامه‌نویسی در کمتر از ۲ ساعت می‌تواند نحوه استفاده از آن را بیاموزد.»

البته کارشناسان بر این باورند که جاوا به این زودی‌ها جایگاه خود را به رقبا نمی‌دهد و با وجود مشکلات فراوانی که دارد، همچنان به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
mohammad firoozian

زبان برنامه‌نویسی Rust 1.0 موزیلا عرضه شد


همان طور که تمامی برنامه‌نویسان می‌دانند، رسیدن به رتبه ۱.۰ برای مشخص شدن نسخه جدید زبان برنامه‌نویسی یک اتفاق مهم محسوب می‌شود و روز سرنوشت‌ساز برای زبان برنامه‌نویسی جدید است.


به نقل از اکستریم‌تِک، این عدد نشان می‌دهد که زبان برنامه‌نویسی جدید تکمیل شده است و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند بدون هرگونه نگرانی از آن استفاده کنند و کدهای مورد نظر خود را به کمک آن ارتقاء دهند.

شرکت موزیلا از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای متن‌باز در جهان زبان برنامه‌نویسی جدیدی را با نام Rust 1.0 عرضه کرده است که در نظر گرفتن نام ۱.۰ برای آن نشان می‌دهد این محصول آمادگی کامل دارد تا در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
این زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر موتور توسعه مرورگر اینترنتی شرکت موزیلا موسوم به Servo فعالیت می‌کند و به همین خاطر می‌توان از آن به عنوان زبان برنامه‌نویسی مخصوص وب یاد کرد.

 

زبان برنامه‌نویسی Rust تلاشی است که قابلیت‌های کنترلی و اجرایی زبان‌هایی مانند C یا ++C را ارائه می‌دهد و به صورت همزمان پیچیدگی‌های مربوط به برنامه‌نویسی را کنار می‌گذارد تا در نرم‌افزار تولید شده حفره کمتری وجود داشته باشد.
اختلال در مدیریت حافظه توسط نرم‌افزارها یکی از بزرگترین مشکلات کنونی محسوب می‌شود و موزیلا اعلام کرده است که این زبان برنامه‌نویسی مشکل یاد شده را نیز از میان برمی‌دارد.
mohammad firoozian

زبان برنامه‌نویسی جاوا ۲۰ ساله شد


زبان برنامه‌نویسی جاوا که هزاران مشکل امنیتی را برای کاربران جهانی به همراه آورده است و البته صدها نرم‌افزار مختلف بر پایه آن شکل گرفته است، ۲۰ ساله شد.


نقل از اینکوئیرر، نخستین نسخه جاوا توسط «جیمز گوسلینگ» در سال ۱۹۹۵ در شرکت Sun Microsystems طرحی شد و طولی نکشید که این محصول خود را به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی بین‌المللی معرفی کرد و توانست روی ماشین‌های مجازی مبتنی بر پلتفورم‌های مختلف به کار گرفته شود.

این زبان که به طور اساسی مبتنی بر #C و ++C ساخته شده است این روزها روی گیرنده‌های تلویزیونی، ساعت‌ها، مودم‌ها، روترها و در واقع هر دستگاه الکترونیکی مبتنی بر سیستم‌عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیش‌بینی شده است که هم‌اکنون ۲.۱ میلیارد دستگاه الکترونیکی بر پایه نسخه ضعیف شده این زبان برنامه‌نویسی موسوم به Java ME به کار گرفته می‌شوند.
در حقیقت داستان جاوا، داستان توسعه نرم‌افزاری است که در سال ۲۰۰۷ میلادی بر مبنای استاندارد GNU بار دیگر متولد شد و توانست بازار جهانی را در دست بگیرد.

 

با این وجود هرچه سن زبان برنامه‌نویسی جاوا بالاتر می‌رود هکرها بیشتر آن را مورد هدف قرار می‌دهند؛ تا آنجا که هم‌اکنون بیشترین مشکلات امنیتی از سوی این زبان برنامه‌نویسی به کاربران وارد می‌شود.
لازم به ذکر است تنها در ژانویه ۲۰۱۵ بیش از ۱۶۷ وصله امنیتی برای این زبان برنامه‌نویسی عرضه شد و این مسئله نه تنها مدیران شبکه را با مشکلات فراوان مواجه کرد، بلکه باز هم ایمنی کامل برای آنها به همراه نیاورد.
mohammad firoozian