عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی

مطالب علمی تخصصی از فناوری اطلاعات و دنیای IT *** مطالب عمومی و دانستنیهای خواندنی

عصرسبزجوانی
سلام
محمدفیروزیان هستم کارشناس تجارت الکترونیک( I T ).
امیدوارم مطالب مورداستفاده و مفیدباشد.
نظرات پیشنهادات شما قطعا زمینه ساز پیشرفت بیشترخواهد بود.منتظرنظرات ،پیشنهاد و یا انتقادات شما همیشه هستم.

درباکس ذیل نیز می توانیداین وبلاگ را دنبال کنیدتا ازآخرین بروزرسانی مطلع شوید.

پایدارباشید

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

منظور از شبکه‌های Wi – Fi،‌‌ همان شبکه‌های Wireless یا بی‌سیم می‌باشد. شبکه‌های بی‌سیم این اجازه را به شما می‌دهند تا رایانه‌های شخصی، لپ تاپ‌ها و دستگاه‌های دیگرتان، با استفاده از سیگنال‌های رادیویی برد کوتاه، با یکدیگر در «ارتباط» باشند. با این حال، برای اینکه بتوانید یک شبکه بی‌سیم امن داشته باشید، باید یک سری تغییرات در سیستم ایجاد کرده و بعد یک بار دستگاه را خاموش روشن نمایید.

هر دستگاهی که در محدودهٔ سیگنال‌های انتقال رادیویی برد کوتاه شما وجود داشته باشند، اگر فرکانس آن دستگاه، با محدودهٔ سیگنال‌های انتقال رادیویی برد کوتاه شما یکی باشد، می‌تواند از امکانات شبکه بی‌سیم شما استفاده نماید. این صحبت به این معنی است که هر کسی با یک کامپیو‌تر و یا لپ تاپ بدون سیم، در طیف وسیعی از شبکه‌های بی‌سیم قرار بگیرد و قادر به اتصال به آن شبکه باشد. مگر اینکه شما اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از سوء استفاده دستگاههای دیگری که در محدودهٔ سیگنال‌های انتقال رادیویی برد کوتاه شما قرار دارند را انجام داده باشید.

اگر دستگاههای دیگر بتوانند به راحتی از شبکه بی‌سیم شما استفاده نمایند، پس این امکان وجود دارد که شبکه و کامپیو‌تر شما در همه یا تعدادی از موارد زیر آسیب پذیر باشند. که این موارد عبارتند از:

mohammad firoozian

شاید برای شما هم این سوال پیش امده باشد که چطور میتوان یک نرم افزار اندرویدی را روی سیستم نصب و از آن استفاده کرد؟

در اینجا قصد داریم نرم افزاری به شما معرفی کنیم که یک محیط اندرویدی برای شما به وجود میآورد و میتوانید نرم افزار های تحت اندروید را روی آن نصب کنید و از آن لذت ببرید.

نرم افزار Blue Stacks

این نرم افزار قابل نصب روی انواع سیستم عامل های ویندوز xp و ویستا،۸ و۷ همچنین نسخه قابل نصب روی سیستم های Mac در دست رس است.

هر چند نگفته نماند که این نرم افزار فقط روی ویندوز۷ به صورت عالی کار میکند .

از قابلیت های این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

–   اجرای نرم افزارهای آندروید به صورت تمام صفحه (full-screen) و بسیار سریع

– انتقال نرم افزارهای نصب شده برروی موبایل آندروید به کامپیوتر و اجرای آن ها (Cloud Connect) برای دانلود نرم افزارهای مورد علاقه از گوگل پلی (Google play)

–  نصب نرم افزار ها به صورت بسیار سریع و بالاتر از ۲۶ عدد

– نمایش لیستی از برنامه های محبوب برای شما و دانلود آن ها با یک کلیک

– بهینه سازی اجرای قوی بازی هایی همچون Angry Birds و Fruit Ninja و حتی بازی هایی با گرافیک بالا نظیر Air Attack HD .

شما میتوانید  با مراجعه به سایت Blue Stacks این نرم افزار را دانلود کنید .

mohammad firoozian

درصورتیکه فلش مموری شما به درستی عمل نمی کند و هنگام فرمت آن نیز ویندوز به شما پیغام خطا می دهد، می توانید به کمک نرم افزار کم حجم و رایگان mUSBfixer بدون مشکل آنرا فرمت و تعمیر کنید و دوباره فلش مموری خراب خود را زنده کنید. علاوه براین mUSBfixer می تواند ویروس اتوران و بدافزارهای روی فلش مموری خراب شما را از بین ببرد. این نرم‌افزار ابزار بی‌نظیری برای رفع مشکلات حافظه فلش شما خواهد بود.


mohammad firoozian

یکی از ویژگی های موجود در برنامه واژه پرداز Word 2013 ، قابلیت عکس برداری از پنجره های ویندوز است.

ممکن است در حال استفاده از برنامه word 2013 باشید و بخواهید عکسی از یکی از پنجره های ویندوز را درون برنامه Word قرار دهید؛ با ما همراه شوید تا با معرفی این قابلیت و دسترسی به آن این امکان را برای خود فراهم کنید.برای اجرای ترفند ابتدا برنامه Word 2013 یا Word 2010 را اجرا کنید. سپس به زبانه Insert بروید و از قسمت Illustrations روی گزینه Screenshot کلیک کنید.

حال پیش نمایشی از پنجره های فعال در ویندوز را مشاهده خواهید کرد که برای وارد کردن هر یک از پنجره ها، کافی است روی آن ها کلیک کنید. اکنون می توانید عکس پنجره مورد نظر را در Word مشاهده کنید.

در صورتی که قصد دارید قسمتی از یک پنجره را درون پنجره وارد کنید، می توانید پس از کلیک روی گزینه Screenshot گزینه Screen Clipping را انتخاب کنید و سپس با استفاده از ماوس، محدوده ای از پنجره را که قصد عکس گرفتن از آن را دارید، انتخاب کنید.

mohammad firoozian


 تا به‌حال در بسیاری از مواقع برای همه ما پیش آمده است که هنگام کارکردن با اینترنت بی‌سیم، به‌صورت ناگهانی با افت فاحش سرعت روبرو می‌شویم، این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد ولی یکی از مهم‌ترین دلایل آن را می‌توان استفاده اینترنت توسط افراد دیگر دانست.

در این میان ممکن است افراد دیگری که به ‌اینترنت شما دست‌رسی پیدا کرده‌اند، این کار را به‌صورت غیرقانونی انجام داده‌اند ولی از کجا می‌توان فهمید که کسی به اینترنت شما متصل شده است یا خیر؟

برای این کار کافی است تا از نرم‌افزارهای ویژه این کار استفاده کنید که یکی از بهترین نرم‌افزارهای موجود برای انجام این کار، برنامه‌ای به نام Who’s On My Wifi است، این برنامه می‌تواند به‌ سادگی به شما نشان بدهد که چند دستگاه به شبکه وای‌فای شما متصل هستند و به حتی آدرس آی‌پی اتصال آن‌ها را نیز به شما ارائه خواهد کرد. به این‌ ترتیب می‌توانید با خیال راحت در هر لحظه‌ای متوجه وجود یک کاربر اضافی بر روی شبکه خود شوید و جلوی دست‌رسی او را بگیرید.

با کمک این نرم‌افزار می‌توانید کامپیوترهای مطمئن را شناسایی و آن‌ها را به سیستم خود معرفی کنید و در صورتی که کامپیوتری به‌جز آن‌ها به وای‌ فای شما متصل شد، این برنامه به شما هشدار امنیتی خواهد داد.

این برنامه‌ برای سیستم‌های عامل ویندوز (نسخه‌های XP، ۷، ویستا، ۸ و ویندوز سرور ۲۰۰۸)، اندروید، iOS وMacOS نیز قابل دانلود است و می‌توانید برای دانلود نسخه ویندوزی آن به وب‌سایت شرکت سازنده به آدرس زیر مراجعه نمایید:

http://www.whoisonmywifi.com/windows


mohammad firoozian

تا کنون برایمان پیش آمده که کامپیوتر شخصی خودمان را به کسی قرض بدهیم و هیچ مشکلی پیش نیامده باشد، اما گاهی اوقات برخی از افراد به طور پنهانی از آن استفاده می کنند که ممکن است موجبات ناراحتی ما را فراهم کند.

این سوال برای افراد بسیاری پیش آمده است که چگونه از ورود سایر افراد مطلع شویم و از زمان ورود آن ها نیز آگاهی پیدا کنیم

  در زیر به راه حلی برای این موضع در ویندوزهای ۷ و ۸ می پردازیم. مراحل زیر را دنبال کنید…

۱. کلید های ویندوز و R را با هم فشار دهید.

۲. در پنجره ی باز شده eventvwr.msc را وارد کنید.

۳. در پنجره ی Event viewer بر روی Windows Logs کلیک کنید و سپس Security را انتخاب کنید.

۴. در وسط صفحه لیستی از زمان، تاریخ ها، منابع و … را مشاهده می کنید که در اینجا Logon مد نظر ما می باشد.

۵. بر روی اطلاعاتی که مایلید مشاهده کنید کلیک کنید، سپس در پایین صفحه در تب General می توانید اطلاعات کامل را در مورد آن مشاهده  کنید.

 

این پنجره در ویندوز ۸ به شکل زیر می باشد.

 

ویندوز 8 

و در ویندوز ۷ به شکل زیر است.

ویندوز 7


mohammad firoozian